A PlayerUnknow’s Battlegrounds kétségtelenül az utóbbi évek egyik legnépszerűbb játéka volt, és bár sokan elpártoltak tőle, még mindig az élvonalban van.

Tudjuk, hogy sokan vannak, akik kora sikerei ellenére temetik a PUBG-t, mégis kétségtelen, hogy a játék megjelenésekor berobbant a köztudatba. Hogy 2017-ben, mikor korai hozzáférésben elérhető lett, mi okozta az elsöprő sikert, arról sokféle teória van. Sokan úgy vélik, hogy bár korábban már létezett a battle royale műfaj, ez volt az első, ami kifejezetten erre fókuszált, és ami felkeltette a tartalomgyártók érdeklődését is. Azóta a PUBG számos változáson ment keresztül, vele párhuzamosan pedig a PUBG Mobile is helyet talált magának a mobiljátékok élvonalában. A PUBG tehát még ma is az egyik legnépszerűbb cím.

 

A PUBG 2017-ben óriásira fújta a műfajt, ami aztán több battle royale játék megjelenését eredményezte. A sikerre szinte minden kiadó szeretett volna felülni, így egy időben sorra jelentek meg játékok a műfajban, vagy épp került be battel royale mód már kész játékokba (pl. CS:GO)

Megjelent a Fortnite BR, a ROE, az Apex Legends, sőt még a Tetris Battle Royale is. Az biztos, hogy a Fortnite népszerűsége sem elhanyagolható, nem beszélve az Apex Legends közösségekről. Ennek ellenére, még ha nem is olyan számokkal, mint megjelenésekor, a PUBG még ma is népszerű a játékosok és a streamerek körében is.

PUBG Mobile

Nem sokkal a PC verzió megjelenése után érkezett a PUBG mobilverziója, melyet ráadásul külön fejlesztenek az eredeti játéktól. Ez azt jelenti, hogy a tartalmak nem minden esetben követik a PC változatot, egyedi tartalmak, játékmódok születtek, amik még érdekesebbé varázsolták a műfajt a mobiljátékosok körében. A PUBG Mobile-ban a Tencent jóvoltából folyamatosan váltakoznak a friss évadok, radikális újításokkal, karakterekkel, testreszabható autókkal, téli Erangellel stb. 2019-ben több mint egy milliárd dollár volt a PUBG Mobile bevétele, tavaly júliusban 400 millió játékos számolt, 50 millió aktív játékossal naponta. Ez nagy részben köszönhető Kínának, ahol a konzoltilalom miatt óriási számú mobiljátékos közösség alakult ki.

PUBG közösség

Persze vannak olyanok, akik bizonyos okokból nem szeretik a PUBG-t, de ez már csak ízlés kérdése. A PUBG Corp. ettől függetlenül rendkívül aktívan fejleszti a játékot, igyekeznek kiszűrni és javítani a hibákat, külön csapatot állítottak fel a csalók kitiltására, illetve folyamatosan hozzák be az új játékelemeket és lehetőségeket.

Ha csak a statisztikákat nézzük: a PUBG decemberben igen jól teljesített a Steam adatai szerint. A szerverproblémák ellenére továbbra is 300 ezer felett maradt az átlagos játékosszám, egész pontosan 308 445 fő volt átlagosan a szervereken, ami 2786 fős javulás a novemberi hónaphoz képest. Az egyidejű játékosok száma viszont némileg visszaesett, persze a 686 ezer fő sem számít épp kevésnek.

Kép forrása: Steam

Az elmúlt másfél évben a játékot vitték, mint a cukrot. Tavaly év végén Daniel Ahmad a népszerű népszerű játékpiaci elemző szerint a PUBG-ből összesen már 60 milliót sikerült eladni, ebbe természetesen nem tartozik bele az ingyenes PUBG Mobile, sem a Lite. Mivel a PUBG Corp. 2018 júniusában elárulta, hogy 50 milliónál tart az eladás, ez nem jelent mást, minthogy az elmúlt másfél évben mintegy 10 millió darab kelt el a játékból, az összes platformot belevéve.

Tartalom

Nemrégiben érkezett az új pálya, Karakin, ráadásul a fejlesztők keményen dolgoznak a 6. évad elindításán. Ami a PUBG Mobile-t illeti, tavaly decemberben érte el az újabb rekordot. A Play áruházból 108 millióan töltötték le a játékot és ebben még nincsenek is benne a kínai adatok, ráadásul ott is új pályát kaptak a játékosok, a friss Royale Pass mellett.

A PUBG útja

Azt gondolom, hogy a battle royale egy olyan műfaj lett, ami az elmúlt néhány évben biztos helyet szerzett magának a játékosok körében. Közben pedig a sok friss megjelenés lehetőséget biztosított arra, hogy a legkülönbözőbb módon szolgálja ki a közönséget, így mindenki el tudja dönteni, hogy neki melyik BR játék a favorit. Összehasonlítani őket azt gondolom, felesleges, hiszen mindegyik más eszközökkel hódít, másmilyen jövőbeli célokat kitűzve. A PUBG ebben egy sajátos vonalat képvisel, ami a jövőben talán nem lesz képes olyan széles réteget megfogni, mint megjelenésekor, de mindig lesznek olyanok, akik elindítják.

Mind a PUBG, mint a PUBG Mobile egy saját utat választott magának, pörgetve az új tartalmakat, pályákat, fegyvereket, skineket, valamint esport események sorát. Talán nem a Twitch legnézettebb játéka, de nyilvánvaló, hogy van helye a játékosok szívében. Jelenleg is olyan játékosközösséggel büszkélkedhet, ami a nehézségek ellenére is kitart mellette.

Te milyen jövőt jósolsz a PUBG-nek?

https://www.facebook.com/groups/pubghunkozosseg/

×