Az Ubisoft vezérigazgatója megmagyarázza, hogy miért nem lett ingyenesen játszható a Skull and Bones. Végülis teljesen érthető.

2024.02.09 – Nagyon hosszú ideje várunk már arra, hogy a Ubisoft régóta ígért kalózos, hajózós játéka megérkezzen, de a várakozás szép lassan véget ér. A megjelenéshez közeledve azonban nem határtalan az öröm, sokan ugyanis nehezményezik, hogy ezért a címért teljes árat kell fizetni. Igen, igen, az AAA-s játékok árazása már egy ideje téma és persze folyamatos vita tárgya amiatt, hogy tulajdonképpen mi mennyit is ér. Mivel sokan úgy gondolják, hogy ez a játék tulajdonképpen inkább lehetett volna free-to-play egy teljes árú játék helyett, az Ubisoft vezérigazgatója, Yves Guillemot magyarázattal szolgált, hogy mi áll a döntés mögött.

Yves Guillemot szerint a Skull and Bones megéri a 70 eurót.

Igen?

A február 16-án megjelenő Skull and Bones-t a Ubisoft még a 2017-es E3-on leplezte, mint egy óriási, nyílt világú kalózos címet, aminek a fejlesztése még 2013-ban kezdődött. Az egészet az Assassin’s Creed 4: Black Flag multiplayer DLC-jeként képzelték el, de később önálló cím lett belőle. A Skull and Bones fejlesztése azonban számtalan problémával nézett szembe, sokáig az is kétséges volt, hogy egyáltalán megjelenik. Sőt: a játék megjelenése már a küszöbön van, de a bétatesztelőinek értékelései nem voltak biztatóak.

A Ubisoft negyedévének eredménybeszámolója során Guillemot kifejtette, hogy miért érzi úgy, hogy a 70 dolláros ár ésszerű egy olyan játékért, mint a Skull and Bones. Egyúttal visszautasította azt a felvetést, hogy jobb lett volna, ha free-to-play cím készül belőle. Nos, az igazgató szerint a játék olyan nagy, olyan hatalmas, ami megindokolja, hogy 70 euró legyen. Azzal az érveléssel, miszerint ha a játék ingyenesen játszható lett volna, akkor több játékost tudnak bevonzani, egyértelműen nem ért egyet.

„Ez egy nagyon nagy játék, és úgy érezzük, hogy a játékosok is látni fogják, hogy milyen hatalmas. Ez egy igazán teljes értékű, AAA-s… AAAA-s játék, ami hosszú távon is eredményes lesz” – mondta.

A Ubisoft vezetője nagyon magabiztosan beszél, meglátjuk, hogy mennyire lesz igaza. Tavaly decemberben ugyanis arról szóltak a hírek, hogy a bétatesztelők annyira unták a játékot, hogy kiléptek belőle. A tesztelők szerint a küldetések unalmasak, a párbeszédek gyengék, a hajók nem annyira izgalmasak. Ez majdnem két hónappal ezelőtt volt, szóval simán lehet, hogy azóta a játék teljesen megváltozott. Na jó, nem valószínű.

Szerencsére, aki saját maga szeretné ezt megítélni, simán megteheti, ugyanis a Skull and Bones open béta február 7-én indult, és február 11-ig tart. A béta támogatja a cross-playt PC-n, PS5-ön és Xbox Series X/S-en, szóval lehet együtt játszani. Azok, akik megveszik a 100 dolláros Premium Editiont, három nappal korábban játszhatnak.

Ezt láttad?

KVÍZ: Screenshot játékból vagy kép a valóságból? – Döntsd el te!

×