A Ubisoft fejlesztői kiadták a Y4S4.3-as frissítés részleteit, illetve azt, hogy miért ezen változtatások mellett döntöttek.

Az úgynevezett Designer’s Notes legfrissebb kiadásában a fejlesztők részletesebben beszámolnak a 4.3-as frissítés változásiról. Mindegyik lépés célja, hogy balanszolják a játékot, a változtatások okát pedig különböző grafikonokkal magyarázzák.

A két most kiadott, magyarázatul szolgáló táblázatból választ kapunk arra, hogy milyen statisztikák alapján döntenek a fejlesztők. Az operátorokat tehát nem véletlenül választják ki. Az alábbi táblázat azt mutatja, hogy milyen arányban nyernek az operátorok, illetve milyen arányban választják őket a játékosok, amennyiben nem bannolják őket.

A győzelmek aránya

Kép forrása: Ubisoft

Kép forrása: Ubisoft

A Win Delta az átlagos nyerési arány, amikor egy operátort kiválasztanak, a mínusz érték pedig az, amikor az operátort nem választják. Pontosabban ez azt jelenti, hogy szezononként kiszámolják, hogy a meccsek során mekkora arányban vannak győztes meccsek, ha az adott operátor jelen van a meccsben, illetve mekkora akkor, amikor az operátor nincs jelen. Mínusz az érték, ha a csapatok átlagosan többet nyernek az operátor nélkül, illetve pozitív, ha a csapatok átlagosan többet nyernek, ha az operátor benne van a csapatban. A Presence érték annak az aránya, hogy az operátor milyen mértékben választják, amennyiben nincs bannolva.

Ez alapján jól látszik, hogy Tachanka egyáltalán nincs jó helyzetben, szóval egyértelmű, hogy neki lenne leginkább szüksége változásokra. Nagyon gyakran választják, és nyerési arányában sem rossz viszont Jäger.

Ban Rate – A bannolás aránya

Kép forrása: Ubisoft

Kép forrása: Ubisoft

A másik érdekes grafikon a bannolt operátorok aránya. Mint látható, annak ellenére, hogy Jackal jelentős változásokon ment keresztül, még mindig óriási arányban bannolják a ranked és unranked meccsekből. Védő oldalon Mira és Echo szenvedi el a legtöbb bant. Clash valószínűleg csak azért 1% most, mert az elmúlt hónapokban (joggal) hiányzott a játékból.

A legfontosabb operátor változásokról már a tesztszerver és az éles szerverre történő bekerülés kapcsán is írtunk.

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

×