A Unity közzétette, hogy hány játékstúdió használ már mesterséges intelligenciákat, amik különböző módon a fejlesztési idő csökkentésére szolgálnak.

2024.03.19. – Az utóbbi időben ti is biztos hallották, hogy az AI, avagy a mesterséges intelligencia igen beépült a játékfejlesztésbe is, sok játékstúdió használja. Persze a legtöbb esetben a világ aggódik emiatt, hiszen sokak számára ez azzal járhat, hogy elveszíti a munkáját. A Steamen pedig már minden fejlesztőnek ki kell írnia, ha AI-generált tartalmat használt a játékában. Sokan úgy érzik tehát, hogy az AI bevezetése a játékfejlesztésbe rossz dolog, pedig vannak olyan aspektusai, amiknek örülni kell. Legalábbis nekünk játékosoknak.

Aggodalom

Ha azt nézzük, hogy nekünk játékosoknak mi a jó, akkor bizony az AI használatának konkrét előnyei vannak. A Unity nemrég megjelent jelentéséből például kiderül, hogy a megkérdezett játékstúdiók 62%-a már használ mesterséges intelligenciát valamilyen módon a fejlesztéshez. Ez nem feltétlen jelenti azt, hogy munkaerőt váltottak le AI-ra, de bizonyos folyamatokban hasznos tud lenni: megkönnyíti és meggyorsítja a munkát. A Unity célja pont az volt a felméréssel, hogy a sok aggodalmat helyre tegye a kérdésben.

Erre szükség volt

Azért is volt célszerű elkészíteni a felmérést, mert az emberek valamiért haragszanak az AI-tartalomra. Tavaly decemberben például az Xbox hivatalos Twitter oldalán jelent meg AI-generált kép, amin többek között egy bajszos kissrác is szerepelt. Természetesen olyan nagy volt a kiakadás, hogy le is kellett venni, és persze nem az Xbox volt az egyetlen, ami kapott hideget-meleget AI-tartalom miatt. A Magic: The Gatheringet fejlesztő Wizards of the Coast is bajba került, amikor mesterséges intelligenciát használt a promóciós képek elkészítéséhez. Az AI-t használó játékstúdiók többsége azonban nem marketingre használja ezt a technológiát, hanem gyorsításra.

Idő

A Unity jelentése szerint a stúdiók elsősorban prototípusok elkészítésére, koncepcióalkotásra, eszközkészítésre és világépítésre használják a mesterséges intelligenciát. A játékfejlesztés továbbra is hosszú folyamat, hiszen 2022-ben egy játék átlagos megjelenési időszaka 218 nap volt, szemben a 2023-as 304 nappal. Erre válaszul a stúdiók kihasználják az AI erejét bizonyos folyamatoknál. Az AI-t használó fejlesztők 46%-a a karakteranimáció javítására, 37%-a a kódírás felgyorsítására, 36%-a pedig vagy az artworkök és a szintek generálására, vagy a játékmenet tesztelésére, narratív elemek automatizálására használja. Összességében a mesterséges intelligenciát használó stúdiók 71%-a állítja, hogy gyorsította a fejlesztést.

A megkérdezett játékstúdiók 62%-a használ AI-t

A fejlesztők 56%-a arra használja az AI-t, hogy segítsen a játékok világának felépítésében. Ebből az 56%-ból a fejlesztők 64%-a az NPC-k létrehozására, 54%-a pedig az „egyedi élmények” létrehozása során használja. A Unity megkérdezte a fejlesztőket arról is, hogy milyen műfajokban készítenek játékokat, a válaszok között az AR/VR (29%), az online multiplayer (28%), a casual (27%) és a nyílt világ (25%) szerepelt leginkább. A legkevesebbszer a first-person shooter (15%), a puzzle (16%) és az oktató (19%) játékok szerepeltek a válaszok között.

Ha egy dolog biztosnak tűnik, akkor az az, hogy az AI használata elkerülhetetlen a játékfejlesztés jövőjében. Reméljük, hogy minden egyes játékstúdió úgy használja majd, hogy ez ne vegye el senki munkáját, viszont gyorsítja a folyamatokat, hogy mi minél előbb megkapjuk a játékokat. Ez nekünk csak jó lehet!

Ezt láttad már?

Fura dolgokat művel a mobilod? – 5 gyanús jel, ami arról árulkodik, hogy bekaptál egy vírust

×