Láthatóvá fog válni a Steam oldalain, hogy melyek azok a játékok, amelyekhez használnak mesterséges intelligencia által generált tartalmakat.

Gábor János

2024.01.10. – A Valve frissen közzétett, új irányelvei megnehezíti az életét azoknak a fejlesztőknek, akik AI által generált tartalmakat használnak a Steam felületén közzétett játékaikban. Nem a technológia használata lesz tilos (ilyesmit már kár is lenne erőltetni), csupán arról van szó, hogy hogy a kiadó nekimegy a szerzői jogokat sértő, AI generálta anyagoknak.

Illusztráció: chandlervid85 – Freepik

„Frissítjük a tartalomfelmérést, amelyet a fejlesztők töltenek ki a játék Steam felé történő benyújtásakor. Az űrlap mostantól tartalmaz egy új AI közzétételi részt, ahol le kell írni, hogyan használnak AI-t a játékuk fejlesztése és kivitelezése során” – olvasható a Steam blogján.

Az irányelvek részeként két nagy kategóriára választják szét az AI használatát

1. Előre generált: „Bármilyen tartalom (művészet/kód/hang/ stb.), amelyet a fejlesztés során AI-eszközök segítségével hoztak létre. A Steam terjesztési megállapodás értelmében Ön megígéri a Valve-nak, hogy játéka nem tartalmaz illegális vagy jogsértő tartalmakat, és hogy a játéka összhangban lesz a marketinganyagokkal. A megjelenés előtti felülvizsgálatunk során ugyanúgy értékeljük az AI által generált tartalom végső megjelenését a játékban, mint ahogyan minden nem AI-tartalmat értékelünk – beleértve annak ellenőrzését, hogy a játékod megfelel-e az ígéreteinek.”

2. Élőben generált: „Bármilyen tartalom, amelyet AI-eszközök segítségével hoznak létre a játék futtatása közben. Amellett, hogy ugyanazokat a szabályokat követi, mint az előre generált AI-tartalom, ez egy további követelménnyel jár: a tartalomfelmérésben el kell mondania nekünk, hogy milyen védőkorlátokat helyezel el az AI-ján annak biztosítása érdekében, hogy az ne generáljon illegális tartalmat.”

A Valve azt állítja, fel fogja tűntetni a generatív AI-val készülő tartalmak jelenlétét az adott játékban, hogy a játékosok megalapozott vásárlói döntéseket hozhassanak. A gamereknek lehetőségük lesz arra is, hogy jelentsenek olyan tartalmakat, amelyek szerintük ellentétesek a Valve és a Steam irányelveivel. „A játékon belüli overlay használatával a játékosok könnyen jelentést küldhetnek, ha olyan tartalommal találkoznak, amelyről úgy gondolják, hogy az AI generálására vonatkozó megfelelő szűrőkön fenn kellett volna akadniuk” – írják.

Amúgy mostanában elég jól fut a Steam szekere:

Új rekord: Még sosem használták ennyien a Steamet, mint most

×