A Netflix keményen megragadja a gyeplőt, ami új előfizetők tömegeit reméli az olcsóbb, reklámos csomagtól, illetve a jelszó- és profilmegosztás alapos megsarcolásától.

Annak idején még maga a Netflix is különösen büszke volt arra, hogy a felhasználók egymás között, jelszavak megosztásával terjesztik a streaming szolgáltatás igéjét, amire még egy jól hangzó reklámszöveget is írtak. Ez anno azért jött különösen kapóra a vállalatnak, mert amellett, hogy tökéletes gerilla marketing, így olyan emberekhez is eljutottak, akik nem biztos, hogy előfizettek volna, így viszont jelentősen benne volt a pakliban a dolog.

Ez viszont a Netflix előfizetői számának, úgy a bevétel csökkenésével drámai hirtelenséggel vége szakadt. Év elején már arról kezdtek pletykálni, hogy a szolgáltató 180 fokos fordulatot vett a jelszómegosztással kapcsolatban, amiért hamarosan plusz forintokat szeretne kicsalni az érintett felhasználók zsebéből. A döntés bár üzletileg érthető – a megosztott profilt használók túlnyomó része évekkel később sem fizetett külön elő, ugyanakkor kifejezetten szomorú önfeladása a korábban nagy büszkén hirdetett értékeknek.

De gondoljunk erre bárhogyan, a Netflixes jelszómegosztás a végéhez közeledik, ezért ha van olyan exed, rokonod, barátod, akivel így oldjátok meg a streaminget, akkor még most érdemes leülni megbeszélni az anyagiakat. A vállalat ugyanis hónapokon belül élesben is bevezeti a megosztósdit felismerő rendszerét.

A streaming-óriás a harmadik negyedéves eredményei mellé csatolva azt írja, hogy 2023 első hónapjaiban indulhat a jelszómegosztás kvázi büntetése.

Erre egyébként már egy megoldással is előálltak, a Profile Transferrel, amely segítségével az érintettek egyik előfizetésből a másikba költöztethetik át a profiljaikat. Így minden nézett film és sorozat, saját lista, előzmény és kedvelés átmenthető egy új fiókra, vagyis nem kell mindent a nulláról kezdeni. Aki nem szeretne saját előfizetést, az továbbra is használhatja így a szolgáltatást, ebben az esetben viszont az érintett profil tulajdonosának magasabb díjat kell majd fizetnie. Ennek mértéke régiónként változhat, de valószínű, hogy 600 és 1200 forint között lesz valahol.

Ezzel pedig azért is érdemes foglalkozni, mert a Netflix saját becslései szerint 220 millió előfizetésből minimum 100 millióan, azaz majdnem minden második felhasználó megosztja valakivel a jelszavát, aki nem lenne rá jogosult. A jelszó- profilmegosztás ugyanis csak akkor használható, ha azt egy háztartás használja – vagyis anyuka, apuka, plusz gyerekek. A Netflix jelenleg maximum 5 profil létrehozását engedélyezi, és aki az előbbi kategóriába esik, annak nincs mitől tartania. Azt viszont nem tudjuk még, hogy például a kollégiumban, vagy albérletben élő gyerekeket hogyan fogja kiszűrni úgy, hogy a szülőket közben ne büntesse.

Külön érdekesség, hogy a negyedéves beszámolóból az is kiderült, hogy minden korábbi megosztónak mondható intézkedésük ellenére is megugrott az előfizetők száma. A júliustól szeptemberig tartó három hónap alatt 2,41 millió új előfizetővel bővült a szolgáltatás, ami valamivel több mint kétszer annyi, mint amennyivel előzetesen kalkuláltak. A Netflix viszont még nem elégedett, és még ennél is sokkal több előfizetőt remélnek a hamarosan elinduló olcsóbb, de reklámokkal kitömött csomagjuktól. 

via – PCMag, Vanity Fair

Ezt is érdemes elolvasnod:

Melyik a legjobb streaming szolgáltatás a funkcióik és az árak alapján?

 

×