Nemsokára nem kell olyan sokat fizetni a Netflixért, mint eddig, viszont súlyos kompromisszumokkal fog járni.

egy ideje már terítéken volt a Netflix minden eddiginél olcsóbb csomagja, amellyel egészen méltányos áron férhetnek hozzá az előfizetők a streaming szolgáltatás tartalmaihoz. Az elsőre igen kellemetlennek tűnő, a kereskedelmi televíziózást idéző kompromisszum, hogy mindezért cserébe össze kell barátkozni a reklámokkal.

Az olcsó, de reklámokkal kibélelt modell ötlete egyáltalán nem ördögtől való, legalábbis tőlünk nyugatabbra néhol más népszerű szolgáltatók is rendelkeznek hasonlóval. Az egyelőre piacvezető Netflixnek pedig tulajdonképp muszáj is volt ezt a csomagot bevezetnie, hiszen az utóbbi időben egyre többen mondják le az előfizetésüket, míg a konkurenciák egyre erősödnek, ezért valahogyan alájuk kellett licitálni.

Az új csomag pedig heteken belül meg is érkezik, egészen pontosan „Basic with Ads’ néven november 3-tól lehet rá befizetni a világ 12 országában.

Magyarország egyelőre nincs az érintett államok között, a reklámos alapcsomag egyelőre csak Amerikában, Ausztráliában, Brazíliában, Kanadában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban, Koreában, Mexikóban, Spanyolországban, Kanadában és az Egyesült Királyságban lesz elérhető. Hazánkban valószínűleg az ezt követő hetekben-hónapokban fog majd elindulni.

De nem a reklámok lesznek az egyetlen kellemetlenségek.

Az új csomagban ugyanis a tartalmak maximálisan elérhető minősége 720p-ben lesz korlátozva, azaz inkább kisebb, régebbi típusú tévéken, esetleg mobiltelefonokon lesz a legideálisabb. Emellett azt is megtudtuk, hogy a lejátszott reklámok óránként nem fogják meghaladni az 4-5 percet, melyeket a filmek és sorozatok előtt és közben 15-30 másodperces blokkokban fognak megjeleníteni. Rossz hír továbbá, hogy a tartalmak letöltésére, azaz az offline Netflixezésre semmilyen módon nem lesz lehetőség.

Az egyik legkellemetlenebb megkötés azonban az, hogy a reklámos csomagból a többi előfizetéshez képest néhány műsor hiányozni fog. A Netflix szerint ez a külsős stúdiókkal kötött licencszerződések az okai, de ez mindössze „csak” a tartalmak 5-10%-át érinti csak. Igaz, ez régiótól függően több tucat filmet és sorozatot is jelenthet.

Ami pedig az árat illeti: a „Basic with Ads” eredeti „nyugati” ára 7 dollárban lett megállapítva, ami a jelenlegi árfolyamon 3000 forintot jelent. Ez egyébként 1 dollárral olcsóbb, mint a Hulu és a Disney+ reklámos megoldása, míg az HBO Max hirdetéses csomagját 3 dollárral licitálja alul (és 7 dollárral drágább, mint az Amazoné).

Mivel Magyarországon eleve olcsóbbak a Netflix konstrukciói, nálunk valószínűleg olcsóbb lehet 2500 forintnál, bár az sem kizárható, hogy a jelenlegi árakon fog emelni a szolgáltató.

Ezt vélhetőleg a következő hetekben mi is meg fogjuk tudni, addig viszont érdemes lehet figyelni az első beszámolókra, melyekből hamarosan megtudhatjuk, hogy megéri-e majd a reklámos Netflix.

Eközben egyre nagyobb pácban a Warner és az HBO Max:

Ennyi volt? – A Warner az HBO után most a Cartoon Networkot is beszántja

 

×