A Netflix szerint első a minőség és a tartalom, ezért nem akarják sem idegesítő reklámokkal, sem játékon belüli tranzakciókkal frusztrálni az előfizetőket.

A Netflix Gaming bejelentése sokakat meglepett, hiszen a szórakoztatóipar ezen ágazata ha nem is áll olyan messze a streaming platformtól, azért egészen meglepő húzás volt egy saját videojátékos részleg felhúzása. A Netflix pedig nem is szeretné elaprózni a dolgot és a saját belsős stúdióival tulajdonképpen egy teljesen újfajta modellt dolgozna ki.

Ez a modell a saját filmes és sorozatos univerzumainak bővítése, melyeket nyilván játékokkal lehet a leghatékonyabban kivitelezni. Ahhoz viszont, hogy a lehető legszélesebb körben legyenek fogyaszthatóak a játékos adaptációk (és a legkönnyebben integrálhatóak is legyenek az alkalmazásba) úgy döntöttek, hogy a legnagyobb, de sokszor mostohán kezelt játékos piacra, a mobilplatformokra lőnek.

A vállalat azonban még ezen belül is egy különös stratégiát választ. A bevételszerzés helyett ugyanis az előfizetők szórakoztatását helyezik előtérbe.

A Netflix ugyanis nem csinál a játékai számára egy külön csomagot, vagyis azokat bárki elérheti egyenesen az alkalmazásból. Ezekért a játékokért pedig nem kell külön fizetni sem, vagyis jóformán azt is mondhatjuk, hogy ugyanazért a pénzünkért több mindent kapunk. Ez persze egy mobiljáték esetében mondhatni szokásos fogás, hogy ingyenesen játszható, de itt jön a következő rendhagyó dolog.

Ezek a játékok nem tartalmaznak majd semmilyen reklámot, és alkalmazáson belüli tranzakciókkal sem tömik őket ki. 

Ez pedig azért lehet furcsa, mert az ingyenesen játszható játékoknak pont az a „trükkje”, de inkább bevételi forrása, hogy reklámokat jelenítenek meg, direkt lassítják a játékmenetet, amit pénzért lehet felgyorsítani, illetve megannyi in-game vásárlással bombázzák a játékost. Nos, ezek egyike sem lesz megtalálható a Netflixes címekben.

A Netflix mindezt kifejezetten az előfizetők megtartásáért teszi. Minél több és minőségibb, kevésbé frusztráló tartalom van a platformon, az emberek annál tovább maradnak előfizetők. Ezt akár úgy is lefordíthatnánk, hogy mindent az előfizetőkért, amiért őszintén csak dicsérni lehet a szolgáltatót.

Az viszont, hogy ezek a játékok ténylegesen milyenek lesznek még egyáltalán nem tudni. A saját belsős fejlesztéseik még nagyon korai fázisban járnak, és csak annyit tudhatunk, hogy többféle stílussal meg fognak majd próbálkozni. Erre talán az egyik legékesebb bizonyíték – és biztosíték – a méltán elismert Oxenfree mögött álló fejlesztőcsapat, a Night School Studios felvásárlása, akiket hamarosan újabb, hasonló minőséget képviselő stúdiók követhetnek.

via – TweakTown

https://leet.hu/termek/glorious-pc-gaming-race-model-d-wireless-matt/

×