A Sony több mint fél év után visszaengedte a PS Store-ba a Cyberpunkot, de egy figyelmeztetést is csatolt mellé, nehogy valaki tényleg megvegye az alap PS4-re.

A Cyberpunk 2077 mondhatni példa nélküli utat járt be a tavaly decemberi botrányos megjelenése óta. Sokat nagyon nem is kell magyarázni, hiszen akkora sztori kerekedett belőle, hogy még az is betéve ismeri, aki sohasem játszott még videojátékkal. Mindez remekül mutatja, hogy mekkora volt a baj, amit több módon próbáltak enyhíteni, de talán a Sony lépése volt mind közül a legdrámaibb.

A PlayStation konzolok digitális boltjából ugyanis se szó, se beszéd teljesen eltüntették a CD Projekt RED alkotását, és csak a napokban, több mint fél évvel később engedték vissza. A fejlesztők persze rommá is dolgozták magukat ezért, hiszen azóta a játék is sokat javult és változott, a Sony mégis úgy látta jónak, hogy egy figyelmeztetéssel próbálja lebeszélni a játékosokat az alap PS4-re való vásárlásról.

De vajon tényleg ilyen rossz a helyzet – még mindig, vagy csak a Sony reagálja túl?

A lengyel fejlesztők a napokban jegyezték meg a Cyberpunk legutóbbi, 1.23-mas javító csomagjának margóján, hogy szerintük már-már vállalható állapotban van a játékuk. Nagy tehetség persze nem kell hozzá, hogy rájönnünk, egy icipicit már megint túloznak, legalábbis bizonyos szemszögből vizsgálva mindenképp.

Azt nem szabad elvitatni tőlük, hogy kommunikációban – a korábbi tragikomikus szinthez képest – sokat fejlődtek, szinte mindig beszámolnak az állapotokról, ahogyan minden egyes patch mellé részletes leírást is mellékelnek. Az viszont nem tiszta teljesen, hogy jelenleg milyen prioritások alapján dolgoznak ezeken a frissítéseken, hiszen több fronton figyelhetünk meg javulást – technikailag például már tényleg játszható a régi 2013-as gépeken is a játék, csak hát olyan bugokkal van tele, amik miatt nem szívesen lehet ajánlani.

Itt konkrétan arra gondolok, hogy a frame rate-et valóban sikerült feljebb tornázni, sőt, már sokkal kevesebb összeomlás rontja az élményt, viszont a mémmé váló low-poly karaktermodellek, a semmiből elő- és eltűnő épületek, tárgyak, járókelők, ellenségek viszont annál inkább.

És a helyzet az, hogy a Digital Foundry teljesítménytesztje alapján a helyzet PS4 Pron sem a legfényesebb.

 

PS4 Pron már a kezdetektől jobban futott a Cyberpunk, azonban itt sem volt maradéktalan az élmény. De csak, hogy finoman fogalmazzak. Jelenleg a helyzet az, hogy Pron szinte alig, de inkább nem találkozunk észrevehető FPS droppal, átlagosan stabilan tartja a 30 FPS-t – szemben az alap PS4 24-28 képkockájával / másodperc, ami néha tényleg eléri a 30-at is.

A játékélménybe azonban különösen nagyon belerondít az ugyancsak gyurmafigurákra hajazó modellek, az életlen és elmosódott textúrák, és a horrorba illő hirtelen spawnolások és eltűnések. Ezekkel pedig úgy tűnik, hogy december eleje óta nem tudtak semmit kezdeni, így felmerül a gyanú, hogy sokat már nem is fog javulni a probléma.

Az újgenerációs konzolokon sokkal jobb a helyzet, ezért ha valaki tényleg kíváncsi az egyébként valóban lehengerlő és kiváló történetre, akkor abba kizárólag PS5-ön és Xbox Series konzolokon vágjon bele. Ellenkező esetben sajnos nem túl valószínű, hogy tényleg élvezhető állapotba kerül a Cyberpunk, ami azért szomorú nagyon, mert sokkal másabb lenne a játék megítélése és a stúdió helyzete, ha a régi alapgépekre egyszerűen meg sem jelent volna.

https://leet.hu/termekek/ujdonsagok/

×