Itt a program, amivel minden játékot diszlexia baráttá tehetnek a fejlesztők
Nem egyszerű dolog a diszlexiás játéksok számára is élvezhetővé, játszhatóvá tenni egy játékot, de ezzel a programmal viszont már nem lesz akadálya.
Nem egyszerű dolog a diszlexiás játéksok számára is élvezhetővé, játszhatóvá tenni egy játékot, de ezzel a programmal viszont már nem lesz akadálya.
Nem egyszerű dolog a diszlexiás játéksok számára is élvezhetővé, játszhatóvá tenni egy játékot, de ezzel a programmal viszont már nem lesz akadálya.
A játékok mindenki számára élvezhetővé, játszhatóvá tétele egyre fontosabb szempont a nagyobb játékfejlesztő stúdióknak is, így a legújabb játékok már egészen széles spektrumú kisegítő lehetőségekkel, beállításokkal érkeznek. Ennek legnagyobb úttörője jelenleg a Naughty Dog, amely olyan mélységű és minőségű kalibrálhatóságot fejlesztett a The Last of Us második részébe, ami segítségével akár kizárólag a hangok alapján is végigjátszatjuk.
Természetesen a kisegítő beállítások nem csak ebben állapodnak meg, hiszen megannyi probléma nehezítheti a játékosok életét, többek között ilyen lehet például a diszlexia. Egy diszlexiás játékosnak nehezebben megy a játékokban felugró szövegek olvasása és értelmezése, ezért a fejlesztők általában az ezt megkönnyítő speciális betűkészletet használnak, több más könnyítő beállítás kíséretében.
Ezek lefejlesztését viszont a kisebb, javarészt indie fejlesztők nem tudják megoldani, hiszen nekik is végesek a kapacitásaik, vagy szimplán csak nincs meg hozzá a kellő tudásuk – így ezekből az alkotásokból sokszor kimaradnak kisegítő lehetőségek. Erre a problémára állt elő megoldásával egy független fejlesztő, Alastair Low, aki az ingyenes Unity motorhoz kínál egy beépülő plug-int, mellyel ha egy csapásra nem is, de könnyedén diszlexia-baráttá tehetik a fejlesztők az alkotásaikat.
A program könnyen implementálható a Unity-be, és könnyen is használható. Emiatt a felhasználhatósága is rendkívüli, hiszen a segítségével megannyi játékot tehetnek élvezhetőbbé, érthetőbbé a diszlexiában szenvedő játékosok számára.
Az eset szerencsére nem példa nélküli, ugyanis egyre több nagyvállalat kezdett el komolyabban foglalkozni az ilyen kisegítő lehetőségekkel. Legutóbb például (elsőként) a Microsoft jelentette be az új kezdeményezését, melyben minden egyes fejlesztőnek, akik Xboxra (is) fejlesztenek, ingyenesen segítséget adnak a játék megfelelő kisegítő beállításokkal való ellátásában.