A Rainbow Six: Siege ötödik évada abban is különleges lesz, hogy minden évadban friss Battle Passt kapunk. De mit is tervez a Ubisoft?

Már az elején leszögeznénk, jelenleg semmilyen biztos információnk nincs azzal kapcsolatban, hogy hogyan fog kinézni a Battle Pass rendszer az ötödik évadban. Azt viszont a Ubisoft már nyilvánosságra hozta, hogy az év során minden egyes évadban újat kapunk majd.

A korábbi BP-k alapján pedig nagyjából tudható, hogy mire is számíthatunk.

Kép forrása: Ubisoft

Első szakasz

A Rainbow Six: Siege Battle Pass rendszerét tavaly augusztusban mutatták be először. A rendszer célja alapvetően az volt, hogy a Ubisoft fejlesztői még jobban meg tudják jutalmazni a játékosokat azért, mert rendszeresen játszanak a játékkal. Azzal együtt, hogy egyre többen érdeklődtek a játék iránt, szükség volt egy jutalmazási rendszer kidolgozására, mely még több motivációt nyújt a játékosoknak.

„A célunk az, hogy a játékosokat jobban meg tudjuk jutalmazni, mint eddig” – mondta Alexander Karpazis fejlesztő az akkori bejelentő videóban.

 

Az első Battle Pass teljesen ingyenes volt és csupán 7 szintet tartalmazott, amit 7 nap alatt tudunk megszerezni. Néhány egyszerű kozmetikai kiegészítőt lehetett begyűjteni, amihez csupán játszanunk kellett a játékkal. Az így szerzett pontokkal nyitottuk meg az új szinteket. Valószínű, hogy az első BP-rendszer csupán kísérlet volt arra, hogy egyáltalán működik-e az ötlet.

Második szakasz

Már a Battle Pass rendszer kitalálásakor tervezte a Ubisoft a többszintű BP bevezetését. Ennek lényege már nem csak az, hogy a játékkal különleges jutalmakat szerezhetünk, de beépítettek egy olyan jutalomszintet is, melyet viszont már pénzért lehet csak feloldani. Nyilvánvaló tehát, hogy a BP célja egyúttal a bevételszerzés is, hiszen számukra ugyanúgy fontos a mikrotranzakció, mint más kiadóknál. Ennek érdekében alakították át teljesen a játékon belül a Shoppot, sőt ezért kapunk rendszeresen csak pénzért megvehető skin csomagokat is.

Az ingyenes szinteket könnyen fel lehet oldani azzal, hogy bármilyen meccset játszunk.

Kép forrása: Ubisoft

Ahogy azt a negyedik év negyedik évadában láttuk, a Battle Pass-hoz különleges esemény is társul, legutóbb például egy új mapot próbálhattunk ki, egyedi hangulattal. Ez volt a Stadion.

Kép forrása: Ubisoft

A jutalmazási rendszer viszont kibővült. Nem csak hogy a játékkal pontot szerezve ki lehetett nyitni a különböző szinteket és jutalmakat, de egyéb kihívásokkal tudtuk segíteni az előrehaladást. Persze ha többet fizetünk, a haladás is gyorsabb. 1200 R6 kredit a Premium sáv feloldása, de 2400 R6 kreditért 12 szintet kapunk ajándékba.

Kép forrása: Ubisoft

Tematika

Minden Battle Pass-nak természetesen tematikája is van. A második BP például a Road to S.I. 2020 néven a Six Invitational 2020 rendezvényét is támogatta. A bevétel egy része a nyereményalapba vándorolt.

Y5S1 Battle Pass – Jutalom és történet

Persze a legnagyobb kérdés most, hogy mi várható a jövőben? Roy Del Valle product director nemrég arról tájékoztatta a WindowsCentral újságíróit, hogy milyen lépéseket terveznek a Battle Pass-ban a jövőben.

„A legutóbbi Battle Pass egy öthetes esemény volt. Ahhoz, hogy teljes képet kapjunk a Battle Pass eredményeiről, meg kell vizsgálnunk az adatokat, elemeznünk kell, hogy mit gondolt róla a közösség” – mondta Del Valle a Windows Centralnak.

„Az eddig látott eredmények alapján pozitívan álltak hozzá a játékosok. Látjuk, hogy az emberek élvezik a jutalmazási rendszert. Látják, hogy ha a jutalmakat külön vásárolnák meg, akkor határozottan többet kéne fizetniük. Tehát amennyire én tudom, jól fogadták” – tette hozzá.

Ez alapján tehát akár a mostani visszajelzések alapján is változhat a Battle Pass, annak tartalma, tematikája és hosszúsága is. Ugyanakkor a Battle Pass-nak más célja is van.

„Ez egy olyan rendszer, ami lehetőséget biztosít számunkra, hogy történeteket mondjunk el az operátorokról” – mondta Del Valle.

Valószínű, hogy a jövőben is egyre többet tudhatunk meg az R6 háttértörténetéről, ami visszaköszön majd a Battle Pass-ban is.

„A cél az, hogy a Battle Pass valamilyen módon kötődjön a friss operátorokhoz. Hogy ez mennyire lesz lehetséges, nem tudom. De a harmadik és negyedik évadban az új operátor és a Battle Pass egyszerre indul. Egy kicsit többet akarunk kihozni belőle, valószínűleg hosszabb lesz és szórakoztatóbb” – mesélte Del Valle.

Arra tehát abszolút lehet számítani, hogy a Battle Pass rendszeres lesz, és minden alkalommal kibővül: új jutalmak, új szintek és új történetek tárulnak fel.

A Rainbow Six: Siege új éve és évada, az Operation Void Edge valamikor márciusban indul. Jön két új operátor Iana és Oryx, sőt Oregon map is teljesen átalakul.

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

×