A tesztszerveren már kipróbálható Oryx és Iana, akik fura képességeket kaptak a Rainbow Six Siege-ben. Vajon ez milyen hatással lesz a játékra?

Nemrég a Ubisoft több fórumon is hivatalosan bejelentette az új operátorok, Oryx és Iana érkezését a játék ötödik évének első évadában. A játék hivatalos oldalán részletes leírást találunk arról is, hogy pontosan milyen fegyvereket kaptak az újoncok. Vajon megéri használni őket?

Vigyázat, a cikk nyomokban véleményt és mogyorót tartalmazhat!

Szerintem a Ubisoft már nem igazán tud mit kitalálni, amikor operátorokról van szó. Így valószínűleg igyekeznek valamilyen nagyon futurista utat választani, ami baromi menőnek néz ki, látványos, és elnyeri a fiatal korosztály tetszését. Valahogy mintha megunták volna, hogy a való világban is létező hadviselést veszik alapul, így most már az űroperátor és a brutális szupererő a menő. Miközben azt is gondolom, hogy a már meglévő eszközök és képességek egyfajta változatainak korszakát éljük. Függetlenül attól, hogy jó ötlet még akadna bőven.

Oryx – Védő

Kép forrása: Ubisoft

Saif Al Hadid Jordániából származik. A Remah Dash lehetővé teszi számára, hogy gyorsan mozogjon és átfusson falakon, ami használható az ellenfelek leütésére is. A falon áthaladásnak viszont ára is van. Ezen kívül Oryx olyan ügyes, hogy a nyitott hatch-eken is felmászni a felső szintre. Nem csak mászni, de lógni is képes, így igen taktikus módon lehet használni. Lógás után dönthet úgy is, hogy végül nem megy fel.

Mindez azt jelenti, hogy Oryx-nak nem kell attól félnie, hogy bajba kerül. A szintektől függetlenül szabadon mozoghat a hatch-ekben, így a jövőben valószínűleg a csapattársait arra kéri majd használója, hogy nyissák ki és hagyják szabadon a nyílásokat. Olyan pontokon, ahol alapvetően fontos a felső hatch behúzása, ott most lehet, hogy a nyitott helyzet lesz mérvadó. De simán el tudom képzelni azt is, hogy egy toxikus Oryx használó nem hagyja majd behúzni a hatch-eket. Bár ő szabadon jöhet-mehet ezeken a kritikus pontokon, az ellenség is, szóval ez azért veszélyes játék. Ebben némi hasonlóságot vélek felfedezni Amaruval, aki szintén fel tud menni a hatch-eken, persze jóval hangosabban. Ez egyébként nem vonatkozik a tető hatch-ekre, vagyis Oryx a tetőre nem tud kimászni. Azt is el tudom képzelni, hogy majd olyan falrészek sem lesznek Oryx miatt megerősítve, melyeket igen praktikus lenne behúzni.

 

A faltörés bár minimális (10 HP) veszteséggel jár, arra jó, hogy meglepjük vele az ellenfelet. Ha sikerül a fal mögött álló támadót meg is lökni, garantáltan lelőhető, bár sosem lehet tudni, hogy éppen hány ellenfél van a fal túloldalán. A tapasztalat az, hogy ha megölünk egyet, hirtelen ott lesz még egy.

Annyi előnye biztos van, hogy rendkívül hatékony a bosszantó pajzsos támadók ellen, hiszen valósággal fellöki azokat. Vége annak, hogy mind csapkodjuk Montagne pajzsát, hogy történjen valami. Jön Oryx és megb@&#đa… Szóval elintézi. A pontok védelmekor pedig nagyon jól jöhet a gyors futás, hiszen olyankor gyorsabban mozog, mint bármelyik másik operátor a játékban.

A Rainbow Six Siege-ben kétféle védő létezik. Aki a ponton várakozik, és aki roamol (barangol). Oryx mindenképpen a mozgolódó operátorok táborát erősíti, akinek képességei mit sem érnek majd olyan használó kezében, aki mondjuk úgy dönt, hogy nem hagyja el a pontot. Oryx mindazonáltal sok potenciállal rendelkező operátor, aki nagyon meg tudja lepni a támadókat. Gyanítom, hogy főleg a kezdeti időszakban sokan fogják választani. Alig várom a falon (poénból) átrohangáló, shotgunnal lövöldöző, össze-vissza roamoló Oryxokat.

Iana

Kép forrása: Ubisoft

Bár úgy tűnhet, hogy fenntartásaim vannak Oryx-al kapcsolatban, valójában korántsem annyi, mint Ianával szemben. Nyilván kellett valaki, aki kicsit olyan, mint Alibi, aki valamilyen hologrammal operál. Ha a Ubisoft célja, hogy védő és támadó oldalon is kb. ugyanolyan karakterek legyenek, akkor jó úton haladnak. Bár egyszerűbb lenne lemásolni minden operátort védő és támadó oldalon is, és túl lennénk ezen.

Ami Ianat illeti, a neve Nienke Meijer és Hollandiából származik. Vagy az űrből, nem tudom. Fő képessége a Gemini Replicator, ami egy valósághű másolatot készít az operátorról. Kb. mint Naruto klóntechnikája. A másolat pont úgy néz ki, sőt olyan hangokat ad ki, mint az eredeti. Lőni, eszközt használni a másolat azonban nem tud, csak arra szolgál, hogy kémkedjünk vele. Ha a másolatot lelövik, eltűnik. Használatakor időkorlát van, illetve bármikor meg lehet szakítani a használatát. Két használat között valamennyit várni kell.

 

Célja viszont az információgyűjtés és az ellenfelek becsapása. Mit is fűzzek ehhez hozzá? Mindenkinek egyértelmű, nem? Csinálunk egy klónt, berohanunk, körülnézünk, lelövik. Majd bemegyünk magunk, mert tudjuk, hogy hol az ellenfél. Egy sima drón is nagyjából ezt csinálja. Csak ezt a Ubisoft Apuval építette és emberméretű lett.

Az viszont biztos, hogy átverés jól működhet azon védőknél, akik kicsit félősebben. Ezzel ugyanis elhasználhatnak olyan csapdákat, amiket mondjuk későbbre tartogattak. Tegyük fel, hogy Smoke csak egy klónt lát, de eldobja miatta a füstgránátot, vagy Goyo kilövi miatta a pajzsán található kannát. Vagy épp bárki elhasználhat rá egy C4-et. Rögtön érdekesebbé válik, igaz? A klón azonban igen törékeny. Egyetlen egy lövés végez vele, illetve elpusztul, amennyiben mute jammer van a közelben, vagy elektromos eszközbe éri. Iana eredeti teste ilyenkor persze nem mozdul, szóval nem mindegy, hol döntünk úgy, hogy bevetjük a hologramot.

Részletesebb videós bemutató a két operátorról:

Mi lesz most?

Abba tehát biztos vagyok, hogy a két új operátor nagyobb hatással lesz a játékmenetre, mint bármelyik utóbbi időben megjelent karakter. Mint látjátok mindegyik képesség, vagy eszköz hajaz valamilyen korábban már ismert eszközre vagy képességre. Teljesen újat tehát mintha nem talált volna ki a Ubisoft, csupán alakítottak az eddigieket. És egy kicsit tuningoltak az erejkön. Újragondolták őket, aminek célja valószínűleg a balanszolás, amit valljuk be, máshogyan is lehetne. Lehet persze, hogy nincs igazam és te úgy látod: a két új operátor teljesem már aspektus miatt érdekes.

Ha így van, nyugodtan írd meg a véleményed, valóban érdekel, szerinted okoz-e alapvető változást a két operátor bevezetése? Illetve szerinted számíthatunk-e arra a már-már Ubisoft hagyományra, hogy a két operátor előbb vagy utóbb nerfet kap?

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

×