Sokat kellett rá várni, de végre valahára nagyszerű, de teljesen alapvető funkciókkal lesz egyre jobb játék a Starfield.


Bódi Dániel

2024.05.02. – A Starfieldre nem azért haragszunk, mert egy nagyon rossz játék volna, hanem mert a Bethesda fejlesztőinek képességeit ismervén tudjuk, hogy ennél sokkal többre volt hivatott. Mármint, tényleg ezen dolgoztak annyi ideig, ami miatt parkolópályára kellett állítani a Fallout és a The Elder Scrolls-szériát? Egy játékon, amiből teljesen alapvető funkciók hiányoznak, amiket majd egy éves késéssel képesek csak a játékhoz adni?

De szerencsére indulatainkat mélyen megértik a fejlesztők is, akiknek kicsit több időbe tellett ugyan, mint illett, vagy optimális lett volna, de egy évvel a megjelenés után hamarosan csak elkészülnek az első igazán jelentős játékmechanikai és a technikai hiányosságokat orvosló, egyébként alapvető dolgokat elhozó frissítéssel. Az 1.11.33-as csomag élesedésére azonban még várnunk kell egy kicsit, de a Bethesdánál adtak némi betekintőt, hogy pontosan mire is kell számítsunk:

  • teljesen megújul a játéktérkép, ami a frissítés után teljesen 3D-re áll át. Ezen a mapon pedig mindent látni fogunk, de nem is ez benne az érdekes, hanem az, hogy ezzel együtt lesz végre várostérkép is
  • mostantól nemcsak megépíthetjük az űrhajókat, hanem teljes mértékben be is rendezhetjük tetszőleges bútorokkal, kialakításokkal és festésekkel
  • újabb, átláthatóbb menüponttal bővül az inventory
  • minden korábbinál testre szabhatóbb lesz a nehézség, a játék szinte minden egyes aspektusán állíthatunk attól függően, hogy számunkra mi a szórakoztató
  • Xbox Series X-en végre meghaladhatjuk a 30 FPS-t! Jönnek a választható beállítások: a szokásos performance mód 60 FPS-sel és kevésbé részletes, de így is szép grafikával, valamint a vizualitást preferáló mód, amiben minden grafikai beállítás maximumra lesz tekerve, cserébe be kell érjük a 30 képkockával per másodperc
  • egy remek modot is sikerült beemelni: végre kikapcsolható lesz a dialog kamera, ami után nem fogunk belemászni az NPC-k arcába beszélgetés közben
  • az egyébként kifejezetten remek New Game+ is bővül: a játék végén / új játék elején már újraválaszthatjuk a karakterünk jellemvonásait is
  • véééégre valahára érkezik egy jármű is, így már nem kell a játékidő 90%-át kitevő gyaloglással tölteni a bolygórészek felfedezését

csak, hogy a legnagyobb változásokat említsem. Mindezeken túl is bőven lesznek még javítások, finomhangolások, csiszolások a frissítésben, amiket a Bethesda oldalán lehet részletesebben átnyálazni. Hogy pontosan mikor érkezik a különösen méretesnek kinéző update, azt sajnos nem tudni, ami viszont egészen biztos, hogy az Xbox évi nagy, nyáron megrendezendő bemutatóján már ott lesz az első nagyobb kiegészítő, a Shattered Space, ami ősszel fog megjelenni.

És bár a Starfield valószínűleg nem fog hasonló sikerbe torkolló utat bejárni, mint a sokkalta rosszabb állapotban, jóval komolyabb problémákkal megjelent Cyberpunk 2077, de mégis jó látni, hogy a Bethesdánál, ha lassan is, de valóban tartják magukat az ígéretükhöz, és a játékosok visszajelzései alapján mindent kikupálnak a jobb sorsra érdemes űrkalandban, amit csak tudnak, és – ciki, nem ciki, de – pótolják azokat az ordító hiányosságokat, melyeknek már a megjelenéskori verzióban lett volna a helyük  Még az is lehet, hogy őszre közel olyan játékká válhat, amit már bátran a Fallout és a The Elder Scrolls mellé lehet rakni. Lehet? Lehet.

Ezt is olvasd el:

A GTA III-ban ezért nem lehetett sokáig repülni a Dodóval

×