Ha régóta szerettél volna egy igazán realizmusra törekvő taktikai FPS játékot kipróbálni, akkor talán a Gray Zone Warfare pont neked való.

2024.05.01. – Miután egy picit már a Call of Duty Warzone is átmegy skinekkel teli Fortnite-ba, a Rainbow Six: Siege pedig eltávolodott a realizmustól, egyre nagyobb az igény az olyan taktikai FPS-ekre, amik még ragaszkodnak a valósághoz. Ami azt illeti, mostanában több olyan projekt is készül, aminek célja, hogy igazán realizmusra törekvő taktikai FPS játékot hozzanak létre, ezek közül az egyik a Gray Zone Warfare, ami április 30-án végre elindult, ugyan csak early acces formában. De mit is tud pontosan ez a játék, ami első ránézésre nagyon jól néz ki?

Amit a Gray Zone Warfare-ről tudni kell.

Korai hozzáférés

Miközben az olyan játékok, mint a Call of Duty lefedik a gyors tempójú FPS játékokat, van aki ennél többre vágyik. A Madfinger Games új taktikai FPS-ét bár sokan egyből az Escape from Tarkovhoz hasonlítják, annál azért egy kicsit több. A játék már most kipróbálható, ám persze még csak korai hozzáférésben, egyelőre nem tudni, hogy mikor jelenik meg teljesen. Sajnos az early access verzió sem játszható ingyen, a Steamen 35 eurót kérnek érte, ami olyan 13 ezer forint. Nézz csak bele!

Gray Zone Warfare platformok

A Gray Zone Warfare egyelőre csak a Steamen érhető el, tehát PC-n. Konzolos verzióról egyelőre nem esett szó, a játék puszta mérete és realizmusa miatt sokkal inkább a PC-n érzi jól magát. A játék kreatív vezetője, Marek Rabas azonban egy GameRant interjúban elárulta, hogy a jövőben tervezik a konzolos kiadást.

„Szeretnénk támogatni a konzolokat, de nem fogjuk azonnal portolni, mert előbb stabilizálnunk kell. Mindent meg kell csinálnunk PC-n, az első frissítéseket, és ha a játék alkalmas lesz arra, hogy konzolokra is megjelenjen, akkor kiadjuk” – mondta.

Gameplay

A Gray Zone Warfare egy taktikai extrakciós (kimentős) lövöldözős játék, ami a realizmust helyezi a játékmenet középpontjába. Egy hatalmas nyílt pályán játszódik, amit Lamangnak hívnak – egy sziget Délkelet-Ázsiában. Elsősorban PvE-élményt nyújt, PvP-vel vegyítve, mivel a pályán egyszerre 48 játékos tartózkodik, több mint 1000 AI-ellenség mellett. Akárcsak a többi extrakciós játékban, például a Tarkovban, a játékosok feladata a küldetések teljesítése, hogy értékes felszereléseket és fegyvereket szerezzenek, amiket aztán ki kell menteni, hogy használhassuk a következő run során.

A legfontosabb különbség azonban az, hogy a Gray Zone Warfare nagy hangsúlyt fektet az elmélyülésre és arra, hogy a pályaelemeket hogyan lehet kihasználni. Ahelyett, hogy elérnél egy kimentési pontot, hogy elhagyd a meccset, hívhatsz egy helikoptert, ami elvisz egy menedékházába, ami még mindig a szigeten van. Ugyanez igaz akkor is, amikor meghalsz, és elveszíted az összes felszerelésedet. Ahelyett, hogy visszatérnél a menübe és elkezdenél egy új kört, a Madfinger Games hagyja, hogy visszamenj ugyanabba a körbe, bár lényegesen rosszabb felszereléssel. De legalább megpróbálhatod visszaszerezni, amit elvesztettél.

A másik fontos különbség a fegyverhasználat. A fejlesztők el akarták hagyni a szokásos sebzésszámos megoldást, így sokkal több tényezőt vesznek figyelembe, hogy egy találat mennyire káros és mennyire fájdalmas. Fejlett ballisztikai modellt készítettek, amivel a különböző lőszertípusok egyszerre több tereptárgyon is áthatoljanak, vagy visszapattannak a felületekről. Minden karakter részletes anatómiával is rendelkezik, ami azt jelenti, hogy a létfontosságú szerveket célozhatod, ahelyett, hogy a lövöldözés a szokásos fej, mellkas és végtag szorzókra redukálódna.

Gépigény

Minimum

  • OP rendszer: Windows 10 64 Bit
  • Processzor: Intel Core i5-8600 / AMD Ryzen 5 2600
  • RAM: 16 GB RAM
  • VGA: NVIDIA GeForce GTX 1080 / AMD Radeon RX 5700 / Intel Arc A770
  • DirectX: Version 12
  • Tárhely: 40 GB
  • OP rendszer: Windows 10 64 Bit / Windows 11 64 Bit
  • Processzor: Intel Core™ i7-9700K / AMD Ryzen 5 3600X
  • RAM: 32 GB RAM
  • VGA: NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti / AMD Radeon RX 6800
  • DirectX: Version 12
  • Tárhely: 40 GB

A Gray Zone Warfare Unreal Engine 5-öt alatt készült, amivel a fejlesztők „a realizmus határait kívánják feszegetni a PC-s játékokban”. Ki fogod próbálni?

Ezt láttad?

Szex, istenvér, óriásrobotok – Erős májusi film és sorozatfelhozatal a Netflixen

×