Az It Takes Two, a Wolfenstein és a Minecraft egykori fejlesztőiből álló új csapat első játékában egyesül a Star Citizen, a Sea of Thieves és az FLT.


Bódi Dániel

2024.04.03. – Az elmúlt évek egyik legérdekesebb kooperatív sci-fi játéka, a Jump Ship készül a korai hozzáféréses megjelenésére, ami nem kevesebbet vállal, mint összeházasítani a Starfield/Star Citizen űrkalandor receptjét a Sea of Thieves közösségi mókázásával, illetve egy FTL-szerű űrhajó menedzsmenttel.

Az ötlet egyébként egyáltalán nem új keletű. A svéd székhelyű Keepsake Games egyik alapítója, Filip Coulianos már több mint 4-5 éve kezdte egymaga a projektet (akkor még HyperSpace : Pirates of Atira címen), majd szépen lassan iparági nagyágyúk becsatlakozásával egy kisebb stúdióvá bővült. Így alakult például, hogy a játék kooperatív részét ex-Hazelight fejlesztők készítik, akik korábban olyan remekműveken dolgoztak, mint például az It Takes Two, vagy a A Way Out, mialatt az űrhajó építgetésének mechanikáját régi Mojang, azaz Minecraft fejlesztők végzik, míg az űrbéli és a klasszikusabb FPS akció a Mirror’s Edge és az új Wolfenstein játékokat is jegyző alkotók értő keze alatt ölthet végleges formát.

A Jump Ship pedig véresen komolyan veszi, amit vállal! A csillagközi kalandozások tele lesznek mindenféle aprólékosan kézzel, úgy szeretettel és odafigyeléssel készített (tehát nem random generált) küldetéssel, melyeket megbolondítottak teljesen véletlenszerűen bekövetkező eseményekkel. Például bármikor megtámadhatnak minket az űrkalózok, akár egy bolygón, egy űrhajón, vagy a világűrben krúzolunk, vagy belefuthatunk egy kisebb-nagyobb aszteroida esőbe, de a napkitörések sem fogják túlzottan megkönnyíteni a csapat dolgát.

Az űrhajót mi magunk építhetjük meg, fejleszthetjük tovább és tarthatjuk karban. Ez utóbbinak kulcsszerepe lesz: míg az egyik játékos irányítja az űrhajót, addig a (legfeljebb) négyfős legénység többi tagjának a fedélzeten kell helytállniuk, hogy bizton eljussunk a galaxisból galaxisba, rendszerből rendszerbe, bolygóról bolygóra. Az űrharcok ezen a téren kritikusak lesznek, a csapatnak azonnal helyre kell hoznia a hajóban keletkezett károkat: el kell oltaniuk a lángokat, be kell foltozni a hatótestet, helyreállítani elektromos rendszereket, átvenni az irányítást egyes fegyverrendszerek fölött stb., de ha kell, akkor az űrcsaták hevében akár még a hajótestre is kisétálhatnak.

A harcok természetesen mindig az értékes zsákmányért folynak, amit az világűrben sodródó roncsokból, vagy bolygókon és az űrben fellelhető kipucolandó bázisokból szerezhetünk. Az akció is emiatt két részre osztható: egy már említett űrhajós összecsapásokra, valamint a hagyományosabb FPS lövöldözésre és felfedezésre, melyek között teljesen zökkenőmentes, töltőképernyő nélküli lesz az átmenet. Minél veszélyesebb egyes terület és rendszer besorolása, annál nagyobb a jutalom, felkészületlenül viszont egy tapodtat sem érdemes mozdulni, hisz az könnyen a csapat életébe kerülhet, amivel nyilván minden kimenekítetlen szajrét is bukunk.

És nagyjából ennyit tudhatunk a hamarosan a Steam korai hozzáféréses, valamint az Xbox Preview programjában (esélyesen Game Pass-ban) rajtoló Jump Shipről. A figyelmünket sikerült felkelteni, a lelkesedésünket elnyerni, és mivel semmi megugorhatatlant, irreális játékmenetet sem ígér, nagy esély van rá, hogy a Jump Ship fogja betölteni azt az űrt, amit a Starfieldnek és még a Star Citizennek sem sikerült.

Ezt is olvasd el:

Ha szar a játék, így szerezheted vissza az pénzed PS-en, Xboxon és Nintendón

×