Viszont a tartalomstratégia miatt lehet, sőt valahol kell is hőbörökni, hiszen az EA Sports FC 24 ezen a téren egy hatalmas káosz.

2024.02.29. – Az EA Sports FC-t úgy várták a FIFA rajongók, mint a messiást. Ez volt ugyanis az első olyan lehetősége a kanadai kiadónak, hogy önállóan, más szövetség beleegyezése nélkül alakíthatta a játékát. A FIFA és az ElectronicArts közötti együttműködést ugyanis nem hosszabbították meg a felek, ami ráadásul a gyakorlatban meg sem látszott. Az EA a háttérben szerződést kötött az összes nagyobb ligával, így mind a játékosok, mind a csapatok megmaradtak a jól megszokott formában. Adva volt tehát egy játék, aminek jogai kísértetiesen hasonlítottak a régi rendszeréhez, annyi különbséggel, hogy ezúttal bármit megtehettek a fejlesztők. A játék megjelenése előtt ezt még pozitív változásnak tekinthettük, azonban ma már bizonyos, hogy ezt elmértük. A játékból pénznyelő lett, ráadásul a minőség is megkérdőjelezhető.

ea sports

Sorra érkeznek a nagyobb tartalomgyártóktól a „rant videók”, amik lényegében arról szólnak, hogy az influenszerek hosszú perceken keresztül szidják a játékot. S míg ez véleményem szerint egészen képmutató, még csak nem is célravezető. Véleményt formálni lehet, viszont változást követelni, vagy számon kérni egy fejlesztőcsapatot nem. Sajnos ezeknek a videósoknak semmivel sem tartoznak a kanadaiak, ahogy végeredményben a játékosoknak sem, hiszen sosem tettek semmire ígéretet. Ez egy nehezen lenyelhető tabletta, viszont ez az igazság. Ráadásul fejlesztői oldalról az EA Sports FC nem egy tragikusan rossz játék, az egyetlen hibája, hogy a játékosbázis 99%-a online játssza, így minden mérkőzés más és más technikai környezetben játszódik. A ping sosem lesz a felhasználók barátja, pláne nem egy olyan játék esetén, amiben több milliónyi animáció áll rendelkezésre. Ha már csak egy pillanatot is késik készülék és készülék között az információ, a játék máris képes rossz animációt választani, ezzel a lehető legfurcsább játékhelyzeteket előidézve. Anno ilyen problémákról nem lehetett szó, elvégre a játékok egyszerűbbek voltak ennél, a játék sem tudott ilyen sűrűn rosszul dönteni.

Hol van akkor a gond?

Ám ha már rossz döntéseknél járunk, sajnos az EA Sports elkövetett pár rossz döntést az FC 24 dédelgetése során. Az egyik a felületesen átgondolt Evolutions rendszer, a másik pedig a kaotikus tartalomprogresszió. Előbbin nincsen mit elemezni, egyszerűen csak nem egészséges egy live service játék esetén, hogy a ciklus fél távjánál 99-es játékosok, 5-6 PlayStyle+-szal rohangálnak a pályán. Ez mint kiderült könnyedén megakadályozható lett volna, de velünk tanulják a játékot a fejlesztők, így a gyerekbetegségek sajnos elkerülhetetlenek voltak.

fc 24

Forrás: EA Sports

A kaotikus tartalomprogresszió alatt pedig a promólapok minőségét és mennyiségét értem. A Team of the Year alatt megérkeztek azok a csúcskártyák, amik végre dupla PlayStyle+-szal rendelkeztek. Ez tette őket speciálissá, ezért volt érdemes vadászni őket. Aztán kiderült, hogy ez a TOTY-tól kezdve standardnak számít, így egy pillanat alatt irrelevánssá tette a játék legexkluzívabb lapjait a kanadai fejlesztőcég. Hogy miért? Véleményem szerint ők maguk sem tudják, vagyis nemes egyszerűséggel szembe mentek saját magukkal. Mind a mai napig indokolatlan ez a váltás, olyannyira, hogy ma már a Team of the Week lapok is képesek lesznek két PlayStyle+-szal megjelenni.

Számon tehát egyáltalán nem kérhetjük a fejlesztőket azért, amit letesznek az asztalra az FC24 kapcsán, ám értetlenül állni és szomorkodni az eredmények előtt, szerintem simán lehet. A játék összességében nem lenne rossz, ha a döntések nem kicsapongók lennének és nem most akarná megérteni az EA, hogy mit is akar igazából kezdeni a játékkal. Nekünk, játékosoknak marad a remény, hogy egyszer s mindenkorra belövik végre az irányt és az FC 25 elhozza majd azt, amit eredetileg a 24-től vártunk.

Ezt olvastad már?

Atompörgős platformerre rabolhatsz rá egy hétig teljesen ingyen

×