Pár napja már elérhető a Suicide Squad: Kill the Justice League mind konzolokon, mind pedig PC-n. Ám nem túl kiemelkedők a statisztikái.

2024.02.06. – Amikor tragikusan rossz szuperhős-játékról van szó, akarva akaratlan a Marvel’s Avengers ugrik be nekem. Ennek valószínűleg az lehet az oka, hogy anno engem ért a megtiszteltetés, hogy teszteljem azt a csodát. A Crystal Dynamics fejlesztése ma már sokkal jobb, mint mikor megjelent, ám ez sem tudta tisztára mosni a nevét. A sokak által várt Bosszúállók-kaland unalmas volt, repetitív és nagyítóval kellett benne keresni a tartalmat. A sekélyes karakterekről nem is beszélve… Egy szó mint száz, az Avengers rettenetes volt, s sajnos nem csak én gondoltam így. A játék megbukott, a Steamen például röhejesen kevésen játszottak vele a megjelenés napján, majd’ 30 ezren. Ritkán történik olyan, hogy egy AAA játék „Day 1” statisztikái után szignifikánsan megugrik a játékosszám, vagyis ha az elején nem szól nagyot egy cím, valószínűleg halálra van ítélve. Az Avengers sorsát már ismerjük, de mi van a Suicide Squaddal, a Rocksteady legújabb antihősös akciójával?

suicide squad

Azt hittük ez majd jobb lesz

Nos, ami azt illeti, az Öngyilkos Osztag még a Bosszúállóknál is rosszabbul teljesít. Az alapötlet egyébként nem hangzik rosszul, ahogy a játékmenet-bemutatók sem tűntek vállalhatatlannak. Mégis mi lehet akkor a probléma? Ha egy játék szinte nem érdekel senkit az első napokban, akkor bizony a témánál keresendő a bökkenő. Nagy valószínűséggel rosszul lettt felmérve a projekt igénye, a Suicide Squad látszólag a kutyát sem érdekli. Az pedig valószínűleg csak hab a tortán, hogy a játékosok visszajelzései szerint még csak nem is élvezhető a cím…

A Steam statisztikái szerint nem hogy nem éri el a Kill the Justice League a Marvel’s Avengers elhasalt eredményeit, hanem még csak meg sem közelíti. Míg a Bosszúállók a megjelenésük napján 29916 embert mozgattak meg, addig Harley Quinn és bandája csak 12667-et. Ez a szám minimálisan javult a megjelenést követő napokban, de a maximum így is csupán 13459 volt. Egy live service játék esetén ez egy halálos ítéletnek is megfelel, hiszen innen még biztosan le fog morzsolódni jó néhány felhasználó. Két-háromezer emberért pedig biztosan nem fognak még éveken keresztül dolgozni a fejlesztők, a kiadók nem szeretik pénzelni az ilyen projekteket. Persze ettől én még szurkolok, hátha lesz innen még visszaút!

Ezt olvastad már?

Nem bírsz várni? Ezzel a 7 játékkal hangolódj az új Indiana Jones játékra!

×