Rájár a rúd a 18 alatti PS gamerekre: így terjesztheti ki a Sony a korhatáros tartalmak blokkolását a PlayStation összes létező játékára.

Gábor János

2024.02.05. – Egy újonnan közzétett szabadalom szerint a Sony továbbra is azon dolgozik, hogy egy fiókzáró szoftverrel megakadályozza a kiskorúak hozzáférését a korhatáros játékokhoz. A Sony korábbi, blokkolást célzó szabadalma csak a PlayStation VR tartalmakra korlátozódott, viszont az új már a platform egészére kiterjedő, hatékonyabb szülői felügyeletet szeretne biztosítani. A technológiai és játékipar óriásaként a Sony az elmúlt években számos egyedi szabadalmat tett közzé, amelyek között hardver- és szoftverfejlesztések egyaránt szerepelnek. Bár ezek a koncepciók csak elvétve válnak elérhetővé a fogyasztók számára is, elég jó rálátást engednek a Sony jelenlegi kutatási erőfeszítéseibe.

Forrás: GameRant

A GameRant észrevette, hogy egy nemrég kiadott szabadalom részletesen leírja a Sony munkáját egy olyan szoftver fejlesztésén, ami segít azonosítani, ha egy gyerek felnőtt profilon keresztül fér hozzá korhatáros tartalmakhoz. A legújabb koncepcióban szereplő szoftver a bemeneti adatokat, így például a hang alapú és szöveges csevegéseket, valamint a játékstílus mintázatait egy mesterséges intelligencia programba táplálja, hogy az megállapítsa, ha a chatelés és a játékstílus gyermek felhasználóra vall. Pozitív eredmény esetén a rendszer zárolja a fiókot, a képernyőn figyelmeztetés jelenik meg, és értesítést küld a felnőtt (szülői) fiók valódi tulajdonosának. Egy ilyen, egyedi megközelítésű szoftver segítene megakadályozni, hogy a gyerekek a szülői fiókokon korhatáros játékokat játszhassanak.

Így megy rá a szigorúbb felügyeletre a Sony

Bár egyelőre semmi és senki nem garantálja, hogy ez a rendszer meg is valósul, érdekes ötlet arra befogni a mesterséges intelligenciát, hogy nagy valószínűséggel megállapítsa, ha az aktuális felhasználó gyerek. Az ehhez beolvasott adatokat fényképekből, videókból, arcfelismerő kamera felvételeiből, sőt, a csevegésekben alkalmazott beszéd és nyelvtani mintákból is kinyerheti, de

ami a legnagyobb innováció, az az, hogy a játékokban irányított karakterek mozgásának szabálytalanságaiból is tud következtetni a user életkorára.

Mivel a videojátékok egyre több generáción átívelve érnek el új közönséget, az olyan vállalatok, mint a Sony és versenytársai nyilván szeretnék elérhetőbbé tenni a tartalmaikat minden korosztálynak. A szülők meg közben egyre jobban aggódnak a gyerekek mentális egészsége és biztonsága miatt. Ezt egyetlen gyártó sem hagyhatja megfelelő válasz nélkül, ha nem akar magából közellenséget csinálni a családok körében, akiknek a nappalijában éppen, hogy ott akar maradni, minél tovább, annál jobb. Ezért gondolkodik a Sony is hatékonyabb megoldásokon, amiket idővel a PS-re telepíthet.

Annyi a hülye, hogy nem is csoda, ha minden irányból és még jobban be akarják védeni magukat:

„Manipulálta a PlayStation 5”, ezért hajtott be a Mekibe

×