Annyira durva költségei vannak a Palworld üzemeltetésének, hogy abba anyagilag be lehet rokkanni. Horrorisztikus ára van, már csak a szervereknek is.

Gábor János

2024.02.04. – A Pocketpair annak ellenére sem lehet felhőtlenül boldog, hogy az általa fejlesztett Palworld szinte a semmiből, hetek leforgása alatt vált a világ egyik legnépszerűbb játékává. A nyílt világú cím online játékában akár 32 játékos is lehet egy dedikált szerveren, de ennek fenntartása nagyon-NAGYON sokba kerül. Annyiba, hogy az elég simán kifoghat egy indie fejlesztő anyagi lehetőségein.

Bajba kerülhet a Palworld fejlesztője, mert túl sok a játékos?

A szörnygyűjtőgetős túlélő játék – amit némi joggal tarthat koppintásnak a Pokémon Company – őrületes számokat produkál: január 19-én jelent meg széles körben, és a teljes játékosszám néhány napja átlépte a 19 milliót, mi több, olyan címeket utasított maga mögé a legtöbb egyszerre aktív játékos toplistáján a Steamen (2,1 millió fővel), mint a Counter-Strike 2 (1,8 millió) és a Dota 2 (1,3 millió). A PUBG: Battlegrounds (3,25 millió) egyelőre előtte van, de megkockáztatjuk: már nem sokáig.

Palworld

Forrás: Pocketpair

Ennyi játékos foglalkoztatása nagyon sok nagyon nagy teljesítményű szerveren lehetséges, és az ilyesminek, talán mondani sem kell, őrületesen magasak a bérleti díjai. Takuro Mizobe vezérigazgató nemrég nyilvánosan be is vallotta az X-en, mennyire. Az indie stúdió vezetője szerint 2024 februárjára

a HAVI szerverköltségeik megközelítették a félmillió dollárt.

Az egész pontosan 475 ezer dolláros, vagyis több közel 170 millió forintos díj kapcsán Mizobe feltette a költői kérdést: „vajon csődbe megyünk a szerverek miatt?”. Ez persze vicc, hiszen csak a Steamen 12 millió példány kelt el belőle (kb. 360 millió dollár értékben), és akkor még hol van a többi áruházból vagy az Xboxos eladásokból és a Game Pass után járó bevétel? Oké, a teljes pénzből tisztességes jutalékot csippent le magának mind a Valve, mind pedig a Microsoft, de akkor is több százmillió marad a zsebben, szóval ennyiből ki lehet köhögni évi vacak hatmillió dolláros szerverköltséget. Az üzemeltetést egyébként a cég hálózati mérnöke, Chujo Hiroto szerint nem csak a sok játékos megjelenése drágítja, hanem az is, hogy „bármi áron” elvárják: soha, egyetlen másodpercre se szakadhat meg az élmény technikai okokból.

Viszont, ha néha besokallsz belőle, akad még Palworldre hajazó cím bőven:

Bejött a Palworld? Bőven vannak még hasonlók – csak győzz választani!

×