Új időszámítás indulhat hamarosan a TikTok életében. A platform boltja új erőre kaphat, méghozzá úgy, hogy minden felhasználó influenszerré válhat.

2024.02.02. – Nagyon meg lennék lepve, ha 2024-ben még magyaráznom kellene, mi is az a TikTok. Az viszont érdekes lehet, hogy honnan indult az egész jelenség. A kínai applikációt 2011-ben élesítette a ByteDance. A program koncepciójának az volt a lényege, hogy rövid vicces, táncos, zenés videókat osszanak meg benne a felhasználók. Ez a funkciója egyébként mind a mai napig él a programnak, ám manapság már egy hatalmas közösségi média platformmá nőtte ki magát. Maradtak a rövid, pörgős, akár vágott videók, viszont már nem csupán zenés tartalmakra lehet rábukkanni. Egyébként ez teljesen rendben van, minden platformnak szüksége van a fejlődésre, s így a TikTok is elérte azt a pontot, hogy meg kellett újulnia. A szolgáltatást jó irányba terelték a fejlesztők, így ma már az egyik legkeresettebb platform a Facebook és az Instagram mögött.

S ha már bővülésről és megújulásról van szó, azt vajon tudtátok-e, hogy létezik TikTok Shop? Ha nem, az nem feltétlenül a ti hibátok, ugyanis csak meghatározott régiókban érhető el a szolgáltatás. Jelenleg az USA-ban, az Egyesült Királyságban, Malajziában, a Fülöp-szigeteken, Thaiföldön, Szingapúrban, valamint Vietnámban érhető el. A TikTok Shopban szinte minden kapható, kozmetikai szerektől egészen a ruházati cikkekig. Azonban volt egy megkötése a funkciónak, csak bejegyzett márkák, illetve influencerek hirdethettek terméket a platformon. Ha tehát mondjuk egy ismert tartalomgyártó megosztott egy videót, amiben egy bizonyos Nike fölsőt viselt, ha az a felső elérhető volt a TikTok Shopon keresztül is, akkor azt a videó alatt beajánlotta a rendszer. Naponta körülbelül 4 millió dollár forgalma van ebből a platformnak, szóval nem csoda, hogy szeretnék bővíteni a lehetőségeket.

Reklám az élet

Most egy mesterséges-intelligencia vezérelt új funkciót terveznek, ami lényegében az összes videót monetizálni fogja tudni. Az AI a videót elemezve olyan termékeket kínál majd a felhasználóknak, amik az adott tartalomban láthatók. Ha pedig nem található az adatbázisban az adott cikk, valami hasonlót fog az emberek orra alá dörgölni.

tiktok

Érdekesség azonban, hogy ez a TikTok Shop eddig jutalékos rendszerben futott. Vagyis a bejegyzett influenszer, vagy márka részesedést kapott az eladásokból, ha olyan dolgot hirdettek, ami elérhető a webshopból. Most, hogy gyakorlatilag bárki influenszer lehet, adódik a kérdés, akkor mindenki kap majd pénzt a TikToktól, ha vásárlásra bírja a követőit?

Erre a kérdésre valószínűleg még egy jó ideig nem kapunk választ. Már csak azért sem, mert a TikTok által használt algoritmus egyelőre nem tökéletes. Az egyik videón például, amelyen egy nő köveket fényesít, egy aranygyűrű és fémszögek láthatók hasonló, megvásárolható tárgyként. Viszont érdemes lesz követni a funkció fejlődését, ki tudja, még a végén meg lehet majd belőle élni…

Ezt olvastad már?

Itt a vége – Európa-szerte eltűnnek a boltokból a lemezes Xbox-játékok

×