A Take Two jogi osztálya már megint túlpörögte a reggeli kávét, és rászálltak az éppen nekik bedolgozó Remedy-re a logója miatt.

Bódi Dániel

2024.01.16. – Bár a kiadók nem a játékosok legjobb barátai, a Take Two még a legutáltabbak között is simán dobogós lenne, a 2010-es években pedig teljesen – és valószínűleg végleg – a sötét oldal martalékává vált, majd mint egy sith nagyúr kezdett minden olyan játékipari szereplőbe jó nagyokat rúgni, ami akár csak egy kicsit is szúrta a veszett kutyaként működő jogi osztály szemét.

Például nekimentek a Hazelight Studiosnak azért, mert a hozzájuk semmilyen szinten és formában sem köthető aranyos platformer-kalandjátékukat It Takes Two-nak nevezték el, ami a T2 szerint sokak számára félrevezető lehet. De mernek még náluk is kisebbeket vegzálni, mint amikor azokat a lelkes moddereket fenyegették, akik a klasszikus GTA-játékokhoz készítenek hosszú évek óta grafikai modokat – nyilván azért, mert a kiadó a definitív kiadásnak csúfolt gyalázat előtt szerette volna kiüresíteni a terepet.

Nem is gondoltam volna, hogy ezeknél csinálhat abszurdabbat a T2, de láss csodát, csak sikerült. Most épp a Max Payne, a Control és az Alan Wake finn fejlesztőit, a Remedy Entertainmentet kezdte gyötörni – akiknek bokros teendői mellett úgy hiányzott egy kis jogi hercehurca, mint köröm alá a gerenda. Pláne, hogy az egyik szerződéses munkaadójuk szállt rájuk – mondjuk úgy, hogy mondvacsinált hülyeség miatt. Nehéz is ennél nagyobb kreténséget elképzelni ennél, igaz, nem érdemes elkiabálni sem, hiszen a Take Two-ról van szó, de

a jelenlegi jogi vita a Remedy és a Rockstar logója miatt alakult ki, ami a T2 szerint megtévesztően hasonlít egymásra.

Nem tudhatom biztosan, de előfordulhat, hogy a T2 egyik ügyvédje egyik reggel nem vette fel a szemüvegét, de a kávé annyira megpörgette, hogy az Egyesült Királyság Szellemi Tulajdonjogi Hivatalán keresztül nyomban szembeszállt a Remedy által tavaly májusban benyújtott két új logódizájnra vonatkozó védjegyével. A T2 azt kifogásolja a védjegyvitában, hogy mivel mindkét vállalat, a Rockstar és a Remedy is ugyanazon a piacon szeretne érvényesülni, a két R-betűs logó összezavarhatja a vásárlókat, akik a szerintük egyértelmű hasonlóságok miatt a Remedy játékait a T2 által kiadottakkal téveszthetik össze.

Bár az indoklás abban az esetben valóban megállná a helyét, ha a két logó hasonlítana egymásra, de még hunyorítva is nehezen lehet Rockstarnak nézni a Remedy-t – és fordítva, és nem csak azért, mert totál máshogy néznek ki, de az egyik alá biztos, ami biztos alapon oda is van firkantva, hogy REMEDY. Az esetet még viccesebbé, de inkább abszurdabbá teszi a tény, miszerint a Rockstar/Take Two épp a Remedy-t bízta meg a finn gárda legendás klasszikusának, a Max Payne első két részének remake-jével, melyek jogai 2003-ban az akkor kiadói szerepet vállaló Rockstarnál maradt.

A Remedy egyébként tavaly áprilisban változtatta meg a rég használt szintén, ovális forma ölelte R-betűs logóját, amiben egy töltényhüvely volt látható. A régi logójuk még a Max Payne időszakából maradt rájuk, de mivel már jelentősen több és hasonlóan kiváló alkotással büszkélkedhetnek, szerettek volna egy olyan új logót, ami jobban korrelál a csapat jelenlegi munkásságával. Hogy pontosan hányadán állnak egymással a felek, azt nem tudni, ami biztos, hogy hónapokkal később, 2023. szeptemberében még bőven szkanderoztak. Ugyanitt: hajrá Remedy, valamint nem érdemes attól tartani, hogy emiatt veszélyben a Max Payne-ek remake-je, a finnek valószínűleg előbb cserélnének arculatot, mint lemondjanak a kultjátékuk újraalkotásáról.

Ezt is érdemes elolvasnod:

Akarsz röhögni? A CES legfeleslegesebb hülyeségei, amiket látnod kell

×