A rajongók imái meghallgattatni látszik: a Remedy megállapodott a Rockstarral, hogy újraalkothassák a kult-klasszikus akciójátékukat.

A kult-klasszikus Max Payne-sorozattal a Rockstar hallatlanul méltatlan módon bánt, amit most úgy tűnik szeretnének jóvá tenni.

A Remedy még az ezredforduló – és a Mátrix előtt – jelentette be az akkori szemmel szinte elképzelhetetlenül gyönyörű akciójátékát, amely a 2001-es megjelenése után azonnal legendássá lett. Gyönyörű grafika, fantasztikus játékmenet, egyedi történetvezetés, és zseniális, sosem látott megoldások írták be örökre a Max Payne-t és a Remedy-t a videojátékok történelemkönyvébe.

A bullett time, vagyis az időlassításos akciókkal tarkított noire-lövöldözést aztán a GTA-sorozatáról ismert Rockstar ültette át konzolokra, a második részt pedig egészen érdekes szerződés keretében már minden platformra ők adhatták ki. A Max Payne 2 pedig fel is tette a koronát a sorozatra, amivel tulajdonképpen a világ egyik, ha nem a legjobb akciójátékává lett – véleményem szerint mind a mai napig.

A Remedy ezután már szeretett volna új vizekre evezni, ezért továbbálltak, a Max Payne jogai pedig a Rockstarnál maradtak. Ezzel azonban egyáltalán nem tudott élni a neves stúdió, legalábbis nagyon a háttérbe szorult a GTA, a Red Dead Redemption, a Midnight Club és a Bully játékok fejlesztése mellett, így a rajongóknak 10 évet kellett várniuk a gyógyszerfüggő ex-zsaru megpróbáltatásainak folytatására.

Az első két rész sajátos stílusától némileg eltérő, „Rockstarosabb” Max Payne 3 óta pedig eltelt újabb 10 év, és a Remedy is nagyon messzire került a saját alkotásától, ezért a rajongók sem nagyon reménykedhettek. Aztán jött 2022. április 6-a, és minden megváltozott.

A Remedy Entertainment ugyanis ünnepélyesen bejelentette, hogy megállapodtak a Rockstar Games-el, és az alapjaitól alkothatják újra a kultikus Max Payne első két részét.

A pezsgőt persze bonthatjuk, de ne igyunk még annyira előre. A Remedy mindenekelőtt leszögezte, hogy a megállapodás ugyan megtörtént, a fejlesztésnek még nagyon korai szakaszában, a koncepciós fázisban tartanak. Ez pedig azt jelenti, hogy egyhamar nem fogjuk viszont hallani James McCaffrey-t.

Szerencsére konkrétumokat is kaptunk, például tudhatjuk, hogy a játékokat egyként, vagy egy csomagban fogják újraalkotni, méghozzá a Remedy saját játékmotorjával, a Nortlight Engine-nel. Ezt már a játékosok is jól ismerhetik, hiszen ez hajtotta a kiemelkedően jól sikerült – és univerzum indító – Controlt, de ezt használják az Alan Wake második részében is.

Továbbá az is ismeretes, hogy a Max Payne 1+2 remake kizárólag PC-re és az újgenerációs konzolokra, PlayStation 5-re és Xbox Series X|S-re fog megjelenni. A fejlesztési költségeket a Rockstar állja, amivel állítólag nem fognak spórolni, egy ízig-vérig AAA-s produktummal számolnak.

Jöhet a Max Payne 4?

Nos, ezt egyáltalán nem tudhatjuk előre, a Rockstar modern fejlesztési ütemtervét ismerve pedig végképp nem jelenthetünk ki semmit. Pletykák mindenesetre egy ideje már keringenek arról, hogy Max kalandjai folytatódnak, aminek egy remek előjele lehet az első két etap reameke-je.

De még ha terveznék is Max negyedik eljövetelét, akkor is irdatlan sokat kellene rá várni, hiszen emellett hallani egy Bully folytatásról, de bejelentették következő GTA-t is, ami minden bizonnyal most jóval előrébb van a sorban. Tehát elképzelhető, hogy lesz Max Payne 4, de az elkövetkezendő 5 évben semmiképpen sem érdemes számolni vele.

Egyelőre örüljünk a Remedy és a May Payne újra egyesülésének, jobb kezekbe bizonyosan nem kerülhetett volna a projekt.

A CDPR elárulta: Ezért készül Unreal Engine 5-ben a következő The Witcher

 

https://leet.hu/2022/03/28/warzone-clash-royale-mortal-kombat-indul-a-samsunggamer-nights-2-0/

×