A Google nemrég olyan fejlesztést jelentett be, ami megnehezíti majd a reklámblokkolók használatát a Chrome böngészőkben.

2023.11.18. – Az elmúlt hetekben igen rossz dolgokat éltek át azok, akik a megszokott módon akartak Youtube-ozni. A Google ugyanis az egész világon kiterjesztette a reklámblokkoló bővítmények tiltását, egyszerűen nem enged minket reklám nélkül videózni a platform. A dolognak persze lett következménye, hiszen számtalan felhasználó szabadult meg a böngészőbe épített adblockertől. Sokan inkább előfizettek a Youtube Premiumra, ami mint kiderült, nem biztosít teljes reklámmentességet. Úgy tűnik, a korlátozást valamelyest a Chrome sem ússza meg.

Chrome

Ahogy arról nemrég a PCFórum is beszámolt, a Google folytatja a Manifest V2-ről a V3-ra történő átállást a Chrome böngészőben. Utóbbi önmagában az egyszerű felhasználónak nem sokat mond, de a lényeg, hogy a jövőben a weboldalak működésébe beleavatkozó bővítmények lehetőségei jelentős módon szűkülnek.

Bár a Chrome bővítmények eddig sok információt kaphattak meg a működésükhöz, hogy ezzel módosítsák az oldalt – például adblocker esetében kevesebb reklámot jelenítettek meg – a jövőben már csak bizonyos előre meghatározott esetben tehetik majd meg. A Google szerint ezzel sokkal gyorsabb lesz a böngészés, ám számítani lehet arra, hogy a reklámblokkolók lehetősége is csökken.

Az egyik várható változás, hogy a weboldalak sokkal könnyebben kérhetik majd a felhasználótól, hogy kapcsolják ki az adblockert. Amíg ezt nem tesszük meg, nem is tudjuk megtekinteni az adott oldal tartalmát. Bár a Google már régóta szerette volna ezt bevezetni, a sok negatív visszhang miatt csúszott a dolog. Jövő nyártól azonban már nincs menekvés, csak a Manifest V3-at támogató bővítményeket lehet majd használni a Chrome-ban. Vagyis a Manifest V2-es bővítmények tiltásra kerülnek majd.

Úgy tűnik, hogy a Google számára egyre fontosabb a reklámbevétel, így mindent megtesznek annak érdekében, hogy szűkítsék a reklámblokkolók lehetőségeit. Ezzel nem csak azt érik el, hogy a reklámok több helyen jelennek meg, de azt is, hogy egyre inkább előfizessünk a reklámmentes szolgáltatásokra. Reklámok, reklámok mindenütt. Ilyen világ jön.

Ezt láttad már?

Új játékmódok jönnek a The Last of Us Part 2 Remasteredbe – Ezt tudjuk eddig

×