Nem sokkal azután, hogy a Youtube már nem enged videókat nézni reklámblokkoló használata mellett, százezrek szabadulnak meg az adblockerektől.

2023.11.04. – Ahogy arról mi is több esetben beszámoltunk, a Youtube kegyetlen háborút indított a böngészőbe épített reklámblokkólók ellen. Mivel az adblockerek használata miatt a cég rengeteg reklámbevételtől esik el, úgy döntött, egyszerűen kitiltja azokat a platformról. Nem sokkal az első tesztek után ugyanis egyre jobban kiterjesztik azt a módszert, ami egész egyszerűen nem enged videókat nézni, amennyiben használatban van a reklámblokkoló.

Természetesen várható volt, hogy ennek lesz valamilyen következménye az adblockerekre és azok készítőire nézve, arra azonban kevesen számítottak, hogy ilyen durva lesz. A Wired.com szerint ugyanis mostanra tömegével törlik a böngészőből a különböző adblockereket a Youtube tiltása miatt.

Viszlát adblocker

Talán kevesen tudják, hogy a Google bevételeinek közel 80 százalékát a hirdetésekből szerzi, szóval természetes, hogy régóta a reklámblokkolók ellen van. Így mindenhol terjed a jelenség, ami azt eredményezi, hogy nem tudunk Youtube videót nézni, ha a böngészőben telepítve van az adblocker. Helyette egy üzenet jelenik meg, ami azt kéri, hogy ha nem akarunk reklámokat, fizessünk elő a Youtube Premium szolgáltatásra.

A YouTube keménykedése működik: októberben több százezren távolították el a reklámblokkolókat, és a rendelkezésre álló adatok arra utalnak, hogy a múlt hónapban rekordszámú reklámblokkolót töröltek. Persze telepítés is van bőven, hiszen az emberek keresik azt a reklámblokkolót, ami segít hirdetések nélkül nézni a Youtube-ot. Menekvés azonban nincs.

Az AdGuard, aminek mintegy 75 millió felhasználója van, köztük 4,5 millió, aki fizet is érte, most napi szinten körülbelül 6000 törlést tapasztal a Chrome bővítmény esetében. Október 9-től a hónap végéig ezek száma meghaladta a napi 11 ezret, október 18-án pedig 52 000-re emelkedett – mondta Andrey Meshkov, technológiai igazgató. A vállalathoz közben özönleni kezdtek a felhasználói panaszok, óránként körülbelül négy, amelyeknek legalább a fele a YouTube-ra vonatkozott. De például a Ghostery adblocker esetében a telepítések száma nőtt, mivel az emberek kerestek valami más adblockert. Ők október 18-án és 27-én mintegy 60 000 telepítést értek el a Chrome-on. A feliratkozók száma az  AdGuard esetében is nőtt, ahogy az emberek rájöttek, hogy a szolgáltatás fizetős változata működik a Youtube-on.

Egy másik bővítmény, az AdLock termékvezetője szerint októberben mintegy 30 százalékkal több napi telepítést és eltávolítást regisztráltak, mint a korábbi hónapokban. A következő időszakban valószínűleg egyre többen fognak megszabadulni a Youtube miatt a reklámblokkólóktól, ami komoly hatással lehet ezekre a vállalkozásokra. Az biztos, hogy a Youtube tevékenysége miatt mind a felhasználóknak, mind a reklámblokkolók készítőinek nehéz időszakra kell számítani.

Ezt láttad már?

BlizzCon bejelentés: ilyen az első Diablo IV kiegészítő, előzetessel

×