Homok került a gépbe, vagy a Meta így próbál minél több embert rávenni az előfizetésre? A nagy kékség hibája a reklámmentes opcióra tereli a usereket.

2023.11.14. – Elég sok panasz éri az utóbbi napokban a Facebook előfizetős opcióját a Redditen. A felhasználók arra panaszkodnak, hogy a belépéskor feldobott lehetőségek közül hiába választják az ingyenes folytatást, a rendszer nem veszi be, és visszazavarja őket ugyanarra az oldalra.

A reklámmentes, fizetős opció választása után persze rögtön beengedi őket a Facebook,

de utána mégsem lehet visszaváltani az ingyenes lehetőségre. Szép sütik ezek: vagy úgy buherálták meg az új beállítást, hogy sokan kénytelen-kelletlen előfizessenek, vagy az egész csak egy tévedés. Biztos a jó magyar kesergés mondatja velem, de hogy lehet, hogy ehhez hasonló hibák mindig úgy lépnek fel, hogy azzal a user jár rosszul, a szolgáltató meg soha? Saját maga kárára valahogy egyik se bír hibázni. Persze ettől még egyáltalán nem biztos, hogy szándékos húzásról van szó, csak hát bicskanyitogató…

Forrás: garetsvisual – Freepik

Így sarcolhat a Facebook is

A közösségi oldalak hosszú évek mohóságával elérték, hogy már alig találni a felületeiken igazi tartalmat a hirdetések között. Most, hogy a reklámzaj ennyire zavarja a felhasználói élményt, nem magukat fogják vissza, inkább megsarcolnák a felhasználókat, hogy azok pénzért tudják elkerülni a problémát, ami nem miattuk, hanem a szolgáltatók hibájából keletkezett. Korrekt srácok ezek. Simán felfoghatnánk zsarolásnak is, hiszen az történik, hogy az értékesíthető adataidért cserébe adtak valamit, aztán, amikor már rájuk vagy szorulva, megváltoztatják a szabályt és próbálnak rávenni, hogy fizess, ha el akarod kerülni, hogy hátrányod származzon az adataid további értékesítéséből. Vannak – persze más esetekre vonatkozó – büntetőjogi kategóriák, ahol az ilyesmit úgy hívják: „védelmi pénz”. Csak mondom.

A védelmi pénz egyik legfontosabb feltétele pedig az, hogy a megzsarolt félnek nem hagynak más választást, fizetnie kell.

És éppen ilyesmi történik azokkal a felhasználókkal, akik a Redditen panaszkodnak, hogy nem tudnak ingyenes módon belépni a Facebook felületére. A HVG olvasói visszajelzésekből megtudta, hogy magyar felhasználók is vannak, akik ugyanígy jártak. Bár a portál nem tudta reprodukálni a hibát, egy felhasználót idézve közölte: valóban az történik, hogy ha az ingyenességet választja, visszadobja a választó oldalra, ahonnan csak a fizetős (9,99 euró/hó) lehetőségre bökve tud belépni a fiókjába. A leírás szerint ezt még meg lehet változtatni, később, a beállításokban, de a tapasztalatok szerint ezt megint csak nem engedi meg a Facebook.

Sakk-matt. Vagyis remélhetőleg nem, de a Meta egyelőre nem reagált a panaszokra. Pedig, ha valamit, ezt piszkosul illene megmagyarázni!

Itt írtunk bővebben a Meta új, fizetős csomagjairól:

Jó drága lesz a fizetős Facebook és Instagram, ami heteken belül elindul

×