Néhány napon-héten belül valóban elindul a fizetős Facebook és Instagram, de az árazása miatt előfordulhat, hogy nem sokan fognak befizetni rá.

2023.10.30. – Idén novemberben valóban elindul Európában a már sokat pletykált fizetős Facebook és Instagram, amely a kiszabott havidíjért cserébe minden előfizetőt megszabadít a reklámoktól. A Meta azonban aranyáron fogja kimérni a hirdetésmentes közösségi oldalakat, melyekért meglepően sokat kell majd fizetnie a szigorúan 18 éven felüli előfizetőknek.

Aki a weben, tehát böngészőből, esetleg számítógépen keresztül fizet elő a Facebookra, annak 9,99 eurójába, azaz 3800 forintjába (+adó) fog kerülni per hó. Aki iOS és Android eszközökön keresztül nevezne be a szolgáltatásba, annak a platformok extra adója miatt valamivel többet, 12,99 eurót ~ 4960 forintot kell kifizessen havonta. Természetesen az előbbi megoldással mindenki jobban jár, akit érdekel, mert valójában teljesen mindegy, hogy honnan indítjuk az előfizetést, az összes platform minden összekapcsolt Facebook- és Instagram-fiókjára érvényes lesz.

Fontos ugyanakkor, hogy 2024. március 1-től kezdődően egy előfizetés már csak egyetlen profilt pucol ki a reklámoktól, azután a felhasználó Fiókközpontjában található kapcsolt fiókért 6 eurót, azaz 2200 forintot, mobilokon pedig 8 eurót/3050 forintot kell kifizetni, amennyiben azokra átváltva sem szeretnénk hirdetéseket látni. Természetesen, aki nem szeretne fizetni sem a Facebookért, sem pedig az Instagramért, az továbbra is úgy görgetheti a mindenféle reklámmal teli feedet, ahogyan eddig, számukra sok változás nem lesz.

A Meta a fizetős közösségi médiát az Európai Unió adatkezelési és digitális piacokról szóló törvénye (DMA) miatt vezeti be az EU és az EGT területén – köztük is Magyarországon, illetve Svájcban. Arról a felhasználóról tehát, aki a fizetős megoldást választja, papíron – a GDPR-nak megfelelve – semmiféle adatot nem gyűjtenek, azokat pedig így nem használják fel célzott reklámok megjelenítéséhez. Ezzel szemben az ingyenes felhasználókat továbbra is profilozzák majd a tevékenységeik és az érdeklődési körül alapján, hogy minél hatékonyabb ajánlásokat és hirdetéseket jeleníthessenek meg nekik.

A Meta szerint az előfizetés bevezetésével az emberek szabadon dönthetnek, hogy hozzájárulnak-e az adatgyűjtéshez, avagy sem.

via – Meta/Facebook

Ezt is érdemes elolvasnod:

200 évvel ezelőtt így képzelték el a jelenünket – Mennyiben lett igazuk?

×