Elemzők szerint az olyan cégek, mint a Microsoft és a Sony várhatóan a legtöbbet profitálnak a játékokhoz használt AI-technológiából.

2023.10.28. – Az utóbbi időben biztos te is hallottál róla, hogy a játékipar picit átalakult. Többek között ez azt is jelenti, hogy a fejlesztési költségek nőttek, sőt még az is lehet, hogy az AI-technológiák megjelenése miatt sztrájkolni fognak a videojáték-színészek és szinkronszínészek. Ami azt illeti, a mesterséges intelligenciák komoly problémát jelenthetnek azok számára, akiknek a munkáját pótolni lehet vele, ám elemzők szerint pont ez hozza majd a legtöbb lehetőséget a játékkiadók számára.

A mesterséges intelligencia célja, hogy növelje a termelékenységet, és úgy néz ki, hogy az interaktív szórakoztatóiparban is segít majd optimalizálni a termelést. A videojátékok elkészítése hosszú évekig is eltarthat, ami gyakran fárasztó finomhangolást, tervezést és rengeteg hibakeresést is igényel. A fejlesztők most abban bíznak, hogy a mesterséges intelligencia segítségével automatizálhatják ezeknek a feladatoknak egy részét, csökkentve a költségeket.

Ezzel a játékok hamarabb jelenhetnek meg.

A Morgan Stanley elemzői úgy vélik, hogy az AI kézzelfogható hatással lesz a játékokra. Az olyan platformtulajdonosok, mint a PlayStation, az Xbox, sőt még a Nintendo is a legtöbbet profitálhat az AI-ból. A vállalatok időtakarékos eszközöket építhetnek a konzolok szoftverfejlesztő készleteikbe (SDK). Más játékmotor-készítők, például a Unity és az Epic Games szintén kihasználhatják az AI-t a fejlesztés során.

A Bloomberg, ami nemrég megszerezte a Morgan Stanley elemzőinek dokumentumait, az a konszenzus, hogy a nagy AAA kiadók, mint a Ubisoft, a Nexon és a Take-Two Interactive mind rendelkeznek AI-val a fejlesztéseik során. Érdekes módon az AI várhatóan a költségek közvetlen csökkentése révén a bevételek növelését is elősegíti majd. Az elemzők úgy vélik, hogy különösen a Take-Two Interactive fog profitálni az AI optimalizálásából.

A Take-Two vezérigazgatója, Strauss Zelnick optimistán nyilatkozott az AI játékfejlesztési hatásáról, mondván, hogy az AI egy „emelkedő dagály, amely minden csónakot megemel”. Zelnick szerint azonban az AI nem használható az alkotásra, és az új videojátékok készítéséhez mindig szükség lesz az emberi tényezőre.

„Bárcsak azt mondhatnám, hogy gyorsabb és olcsóbb lesz, de természetesen a minőségigény nőni fog. Szóval nagyon kevés bizonyíték van arra a szórakoztatóipar történetében, hogy a technikai eszközök fejlesztése valóban csökkentette volna a projektek összköltségét. A zenei üzletágon kívül a gyártási költségek tovább emelkednek, mert a minőségi követelmények egyre magasabbak. Amit a mesterséges intelligencia lehetővé tesz majd, az az hogy jobban, gyorsabban és olcsóbban végezzük a dolgunkat.”

Ezek szerint tehát sok játékkiadó él majd az AI adta lehetőségekkel, ami talán azt eredményezi, hogy gyorsabban kapunk jobb minőségű játékokat. Így legyen!

Ezt láttad?

Ami a töltőképernyő mögött van – Ez történik, amikor betölt egy játék

×