Miközben őrült hangulat uralkodik a csalók miatt a játékokban, az EA szép lassan bevezeti új, saját anti-cheat rendszerét. A BF lesz az első.

2023.09.29. Jaj, nagyon szeretjük, amikor egy kiadó hivatalos bejelentést tesz azzal kapcsolatban, hogy hogyan kívánja kezelni a csalókat. A csalók problémája általános az online játékok világában, és számtalan módszer létezik, ami igyekszik kiirtani őket a játékokból. Természetesen tökéletes módszer nincs, de próbálkozni azért lehet.

Most az EA gondolta úgy, hogy ideje komoly lépést tenni, így új, saját anti-cheat rendszert vezetnek be. Ahogy arról a PCGamer beszámolt, az EA megszűnteti partnerségét az Easy Anti-Cheattel, hogy egy saját fejlesztésű kernel-szintű csalásellenes rendszert vezessenek be. A szoftver, amit a cég egyszerűen csak „EA anticheat”-nek nevez,

először a Battlefield 2042-ben kerül bevezetésre. októberben.

Komoly lépés a csalók ellen

Az ötlet természetesen nem újdonság, egy rakás más kiadó már ilyen rendszerrel dolgozik. A Riot például a Valorant 2020-as megjelenésekor vezette be saját Vanguard szoftverét, 2021-ben pedig az Activision a Ricochet nevű saját csalásellenes megoldását. Utóbbi minden most futó Call of Duty játékban aktív.

Mi az, hogy Kernel-szintű?

A Kernel-szintű csalásellenes rendszer olyan technológiát takar, amivel a fejlesztők a csalószoftvert közvetlenül az adott számítógépen követik nyomon és azonosítják. Nem pedig egy virtuális környezetben (például egy online játékben) látható mintákon keresztül. A szoftver a játékkal együtt beépül a gépünkbe, és látja, ha valamilyen hackerprogram is működik közben. Így hatékonyabban lehet kiszabni a büntetést.

Saját EA anti-cheat?

Az EA elmondása szerint azért gondolt a saját szoftverre, mert így jobban tudják felügyelni és gyorsabban képesek frissíteni.

„A külső anti-cheat rendszerek kevés teret biztosítanak. Az EA anticheat segítségével teljes mértékben miénk a biztonsági és adatvédelmi helyzet, így a biztonsági problémákat azonnal orvosolni tudjuk, amint azok felmerülhetnek” – írta az EA.

A kernel-szintű anti-cheat rendszereket persze nem mindenki szereti. A játékosokat sokszor nyugtalanítják biztonsági kérdések. Amikor a Riot bejelentette a Vanguardot, sokan azért akadtak ki, mert a szoftver mindig a háttérben futott, még akkor is, épp nem futott a játék. Az EA anticheatje viszont nem fog állandóan futni. Csak akkor lesz aktív, ha éppen egy EA játékkal játszol.

„A PC-s csalásfejlesztők egyre inkább a kernelbe költöztek, ezért szükségünk van kernel-szintű védelemre, hogy biztosítsuk a tisztességes játékot” – mondták.

Az EA szerint nem kell majd a biztonság miatt aggódni. A bejelentés egyelőre viszont csak a Battlefield 2042-t érinti, ami nemsokára, a Season 6 érkezésekor jelenik meg a játékban. Hogy milyen más játékokba kerül be, az még kérdéses. Ha az EA anticheat működik, valószínűleg az Apex Legends-be is bekerül majd. Szegény csalók!

Ezt láttad?

Őrült jó filmekkel és sorozatokkal bővül a Netflix kínálata októberben

×