A Netflix a legnagyobb „sorozatgyilkos”? Ezek a streaming cégek törlik a legtöbb műsort
Hullanak a kedvenc sorozataink, de az is kiderült, hogy melyik streaming szolgáltatónál a legjobban. Íme, a legkíméletlenebb hálózatok.
Hullanak a kedvenc sorozataink, de az is kiderült, hogy melyik streaming szolgáltatónál a legjobban. Íme, a legkíméletlenebb hálózatok.
Hullanak a kedvenc sorozataink, de az is kiderült, hogy melyik streaming szolgáltatónál a legjobban. Íme, a legkíméletlenebb hálózatok.
2023.09.18. – Sokféle szempontot figyelembe véve összegezte a Variety és a Luminate adatelemző vállalat, hogy az elérhető legnagyobb streaming szolgáltatók és kábelhálózatok közül melyek törlik a legtöbb műsort. Mivel Te is átélhetted már a csalódást, amikor idő előtt, elvarratlanul hagyják abba valamelyik sorozatodat, mutatjuk kiket kell utálni érte. Ezek a streaming cégek és tévéhálózatok okkal kerültek bele a kutatásba:
Az adatbányász felmérésről nehéz lenne azt állítani, hogy nem volt körültekintő. 15 szempontot vizsgáltak meg, hogy pontos képet tudjanak adni a legnagyobb műsorgyilkos szolgáltatásokról. Mivel a Streaming Éra jó régen elindult, inkább csak az utóbbi pár évet: a 2020-tól 2023 augusztusáig rögzített információkat vették alapul. Ez teljesen logikus döntés, hiszen a streaming pont a COVID miatt elátkozott 2020-as évtől felfelé vált igazán domináns tényezővé a világon. Íme, ezeket az adatokat túrták fel, majd építették be a felmérésbe:
Mivel az egyes szolgáltatókra hajlamosak rásütni a hóhér jelzőt a törlések miatt csalódott előfizetők, érdemes igazságot tenni: a fenti felsorolás alapján összesítve, vajon mennyi igaz a vádból? Itthon talán a Netflixet tartják az emberek a legkíméletlenebbnek, pedig a számok egy másik, itthon is elérhető szolgáltatót hozzák ki a legnagyobb „sorozatgyilkosnak”. Sőt, e szempontból nem is egy előzi a Netflixet!
A riport adataiból jól látszik, hogy a streaming cégek között a Netflix még csak az összes szolgáltató átlagát (12,2%) sem üti meg, ha sorozattörlésről van szó. Sőt, kevesebb műsortól (10,2%) válik meg annál, amilyen arányt a hagyományos tévécsatornák (10,8%) produkálnak. De
érdekesebb lecsupaszítani az adatokat (amennyire lehet) az itthon elérhető streaming szolgáltatásokig.
Mivel nálunk a Paramount+, a Hulu és a Peacock egyes műsorait más nagy szolgáltatókhoz (pl. SkyShowTime, Disney+) csapva lehet nézni, Magyarországon nem releváns, hogy ők a saját külföldi készletükből mit törölnek. És a korrektség kedvéért tegyük hozzá, hogy az első helyre kihozott (HBO) Max valószínűleg a tulajdonoscserét követő nagytakarítás miatt került az élre. A 2020 eleje óta műsorainak 26,9 százalékát törlő szolgáltató sok súlyos döntést hozott, de a Netflixet vastagon előzi a kétszer annyi sorozatot (21,1%) búcsúztató Disney+ is.
A Netflix tehát – a híre ellenére – nagyjából a középmezőnyt képviseli, ha a műsorok elkaszálásáról van szó. Náluk jelentősen többet húz le a Max és a Disney+, viszont mérhetően kevesebbet a Prime Video (9%) és alig feleannyit az Apple TV+ (4.9%).
A végére azért érdemes összeszedni néhány tanulságot, ami a streaming és a kábeltévés szolgáltatások sorozattörlési kedvéről szól. A kettő összehasonlításából kiderül, hogy az égadta világon semmilyen változás nem történt: a szórakoztatóipar pontosan ugyanolyan arányban vet véget sorozatoknak az újabb, streaming érában, mint a hagyományosan elérhető tévécsatornák világában.
Forrás: Drazen Zigic – Freepik
Az azonos időszakban törölt műsorok száma 221 a streaming esetében és 193 a szokásos tévécsatornáknál. Utóbbiak viszont jelentősen kevesebb limitált sorozatot (172-t a 299 ellenében) készítenek, vagy vesznek, és, bár nem túl jelentősen, de lemaradnak a folytatólagos sorozatok számával is (1781 vs. 1817). Megállapíthatjuk tehát, hogy amíg szeretünk tehetetlen dühünkben kígyót-békát kiabálni azokra a szolgáltatásokra, amelyek egyszercsak megvonják tőlünk a kedvenc műsorainkat, el kell ismerni, hogy nem kaszálnak el nagyobb intenzitással sorozatokat, mint a rendes tévécsatornák régen és most. Az arány nagyjából megegyezik, és a legtöbbször azért történik, mert bezuhan a nézőszám. Arra meg rajongóként, egyénileg úgy sem tudsz hatást gyakorolni.
A kalózkodás korszaka csak most jön – A streaming lesz a nagy vesztes