Úgy tűnik, hogy egy felmérés szerint a játékfejlesztők legalább fele komoly bajban van. Az is kiderült, hogy pontosan miért.

2023.09.05. – Annak ellenére, hogy a videojáték-ipar egyre nagyobb üzlet, és egyes címek csak úgy lubickolnak a sikerben, nem minden játékfejlesztő élete öröm és boldogság. Régóta hallunk arról híreket, hogy a játékfejlesztők, akik persze a játékok mozgatórugói és nélkülözhetetlen szereplői, sokszor nagyon nehéz helyzetben vannak. Kemény munka, kevés alvás, rossz fizetés és néha fenyegetés a játékosoktól. Egy felmérés most pont ezzel a témával foglalkozott, érdekes eredménnyel.

Az elmúlt két évben a játékfejlesztők több mint fele élt át valamilyen válságot.

Ahogy arról az IGN beszámolt, az International Alliance of Theatrical Stage Employees (IATSE) nevű szakszervezet több száz AAA, mobil és indie fejlesztőtől gyűjtött adatokat 2023 márciusa és augusztusa között. A megkérdezettek 57%-a mondta, hogy legutóbb AAA játékon dolgozott. A fejlesztők egyébként nem voltak kezdők: átlagosan 6,9 év dolgoznak a játékfejlesztésben.

A felmérés kiválóan rávilágít arra, hogy a fejlesztők átlagosan heti 40 órát dolgoznak, de nagyon sokan túlóráznak. A válaszadók negyede 40 óránál többet is dolgozik egy héten.

A leghosszabb bejelentett átlag heti 95 óra volt.

A válaszadók több mint fele (58%) éves fizetést kap, 26,4% pedig órabérben dolgozik. Sok fejlesztő számolt be arról, hogy problémás hozzájutni a túlórapénzhez.

„Frusztráló, hogy 14 órát dolgozom egy nap, és tudom, hogy a kaliforniai túlóratörvények értelmében 18 órára kellene fizetést kapnom. Közben csak nyolc órát fizetnek ki” – mondta egy fejlesztő. A megkérdezettek 54,3%-a mondta, hogy nem tudott fizetésemelésről tárgyalni. A fejlesztők kevesebb mint fele szerint a fizetése nem fedezi a megélhetéshez szükségek költségeket.

A felmérés kapcsán a nyugdíjbiztosítás is nagy aggodalomra adott okot. A játékfejlesztők több mint 36%-a mondta, hogy nincs munkáltató által támogatott nyugdíjbiztosítása. Arra a kérdésre, hogy szerintük a karrierjüknek van-e jövője, a munkavállalók 42,9%-a válaszolt igennel.

További nehézséget jelenthet egyes játékfejlesztőknek, hogy a sok munka, a rossz fizetés és a rengeteg elvárás mellett a játékosoknak is meg kell felelni. Az utóbbi években több esetben is halálos fenyegetést kaptak. A Cyberpunk 2077 megjelenése körüli botrány során a fejlesztők is kaptak hideget, meleget. A The Last of Us 2 megjelenése után egyes playerek a történet miatt fenyegették meg a fejlesztőket és a szereplők szinkronszínészeit.

Nem csak a fejlesztőknek rossz

Nemrég jött a hír, hogy a hollywoodi színészek és írók sztrájkja után simán lehet, hogy a videojáték-iparban dolgozók is sztrájkba kezdenek. Ezenkívül ahogy a szórakoztatóipar nagy része, a videojátékok világa is jól ismeri a tömeges elbocsátásokat. Csak ebben az évben a Riot Games, az Xbox Game Studios, az Embracer Group és legutóbb a BioWare is tömegeket küldött el. Az elbocsátásokon túl a videojáték-ipar hírhedt arról, hogy nagyon kihasználja a fejlesztőket. Erre bizonyíték a fenti felmérés.

Ezt láttad már?

Egy hajszálon múlott! – Ennyire még nem szorongatták meg a TheVR-t

×