Korrekt srác. A gyatra dialógusok, a rosszul vezetett színészek és az ostoba fordulatok biztos nem tehetnek róla, csak a közösségi média.

2023.08.03. – Bár bevallottan nem megyek a szomszédba a közösségi média gyalázásáért, az még szerintem is meredek, ha egy filmes a TikTokra és a YouTube-ra fogja a saját műve sikertelenségét. Meg egy komplett nemzetiségre, ráadásul arra, amelyiktől a legtöbb nézőt reméli. Pedig Tomek Baginski, a Vaják társproducere épp’ így járt el hazája egyik hírportáljának, a lengyel Wyborczának nyilatkozva. Az eredeti interjút idéző Redanian Intelligence azt írja, Baginski szerint

egyrészt az amerikai nézők, másrészt pedig a TikTok és a YouTube hatásai miatt olyan a Netflix sorozat, amilyen.

Az igen. A filmes azzal érvel, hogy a nyugati közönség kedvéért kellett leegyszerűsítve adaptálni a forrásanyagot, vagyis Andrzej Sapkowski regényeit. A The Witcher készítése során „fájdalmas döntéseket kellett meghozni” – magyarázkodik Baginski, aki szerint, ha Amerikában nem ismertek azok a kontextusok, amikből a sztori ered (és itt elmagyarázható kelet-európai mitológiából származó motívumokra kell gondolni, nem atomfizikára), akkor nem maradhatnak hűek a könyvekhez.

Forrás: Netflix

Azon túl, hogy az – ezek alapján szerinte tökhülye – amerikaiak miatt, lám-lám, butítani kellett a történetet, korábban beleállt a TikTok és a YouTube fiatal közönségébe is. Emlékezetes: Baginski több interjúban arról értekezett, hogy „amikor tévéműsorokról van szó, minél fiatalabb a közönség, annál kevésbé fontos a cselekmény logikája”. Hótziher, haver? Úgy véli, a fiataloknak nem kell más,

„csak érzelem, tiszta érzelem, egy puszta érzelmi keverék”.

„Ezek az emberek a TikTokon és a YouTube-on nőttek fel, videóról videóra ugrálnak” – fokozza tovább, aztán még a magas lóról hozzáteszi: „Kedves gyerekek, amit magatokkal csináltok, az kevésbé tesz ellenállóvá benneteket a hosszabb tartalmakra, az ok-okozatok hosszú és bonyolult láncolatainak megértésére”.

Nem értem a bácsit. Nem lett volna egyenesebb azzal kiállni a nyilvánosság elé, hogy „bocs, elb@sztuk”? Vagy legalább hallgatni, amíg elül a vihar, ahogy azt tették bölcsen más alkotók is (lsd. Trónok harca), amikor nem sikerült valami – ahelyett, hogy abban a közönségben keresi a hibát, akinek a figyelme számára létkérdés?

Mert ezen nincs mit magyarázni:

Ha még nem láttad a Vaják utolsó 3 részét, örülj neki, és ne is nézd meg!

×