A piacvezető streaming szolgáltató egyre-másra szünteti meg a jelenlegi legolcsóbb reklámmentes csomagját.

2023.07.21. – Az utóbbi időben a Netflix vezetőségi ülésein többször is pezsgőt bonthattak, mivel a legtöbbet kritizált, legnagyobb ellenkezést kiváltó intézkedése, azaz a jelszavak, úgy a profilok/előfizetések egymás közötti baráti megosztogatása végül valóban sok pénzt hozott a konyhára. Ugyanis mint a legfrissebb jelentésekből kiderült, nagyon kevesen mondták csak le az előfizetésüket emiatt, a korábbi potyázók pedig egyre nagyobb számban váltanak saját jegyet a szolgáltatásra.

Hasonló mértékű növekedést remélnek a tőlünk nyugatabbra tavaly októberben bevezetett, majd idén áprilisban megváltoztatott új, minden meglévő csomagnál olcsóbb, ám reklámokkal tarkított konstrukciótól. Ez tulajdonképpen (most már) a Standard, azaz nálunk a középső csomag előnyeit tartalmazza, de óránként összesen 5 perc, egyenként 15-30 másodperces hirdetésekkel, ezért az árát ennek megfelelően lefelezték a reklámmenteshez képest.

Igen ám, csakhogy ezután a Netflix májusban igen drasztikus lépésre szánta el magát, és próbajelleggel megszüntették a legolcsóbb és legpuritánabb Alapcsomagot (Basic) Kanadában. Ezután tehát a legpénztárcabarátabb opció a ‘Standard with Ads’ lett, azaz aki reklámok nélkül szeretne filmezni és sorozatozni, kénytelen az idehaza 3490 forintban mért pakkra befizetni.

Nagyon úgy tűnik, hogy a kanadai húzás bejött, mert a szolgáltató most ugyanezt meglépte az amerikai és a brit piacokon is, ahol szintén megszüntették a Basic-et/Alapot.

Az Alapcsomag kivezetése Magyarországon?

A Netflix nem csak az előfizetők számának egyre lassabb növekedésével kellett felvegye a harcot, hanem az ezzel tökéletes párt alkotó bevételek visszaesésével. Bár így sem keresnek keveset az előfizetőkkel, a kapitalizmus megköveteli az állandó gyarapodást, aminek alapvetése az egyre szebb és jobb könyvelés. Esetükben ezt áremeléssel, vagy egy azzal felérő olcsóbb csomag kivezetésével érhetik el.

A tengerentúlon az Alap-előfizetés 9 dollárba került havonta, ami reklámmentes hozzáférést engedett a szolgáltatás összes tartalmához. A megszűnésével azonban közel ugyanez (csak 720p helyett Full HD felbontásban + 1 eszközzel) már 15 dollárba kóstál, míg a hirdetéses csomagért 7 dollárt, azaz szinte pontosan a magyar alapcsomag árát kérik el. A 2 dolláros különbséget azonban nagyon hamar megkeresik az elhelyezett és átugorhatatlan reklámfelületek értékesítésével, sőt megkockáztatom, hogy jóval több bevételre tesznek szert így, mint az Alappal – de talán még a Standarddal is.

Ez azt jelenti, hogy a Netflixnek már nem üzleti érdeke megtartani az eddigi legolcsóbb reklámok nélküli megoldását, ezért inkább nekikezdenek a terelésbe. Erről sajnos nem tudtuk megkérdezni a vállalatot, de mivel Magyarországon még nem vezették be a reklámokat, itt valószínűleg egy ideig még megmarad az Alap. A kérdés csak az, hogy meddig?

Ha a brit és az amerikai változások pozitívan sülnek el (és az eddigi sikerek tekintetében ezt borítékolhatjuk), akkor ezt idővel másutt is meg fogják lépni. Hazánkba valószínűleg ez az Alapcsomag megszűnését/átalakítását jelentené, aminek a helyébe a ‘Standard reklámokkal’ léphet – tippre hasonló vagy ugyanazon az áron. De erről egyelőre semmit sem tudunk, csupán a globális változások alapján matekozhatunk.

via – BGR, TechSpot

Poll Maker

 

Ezt is érdemes elolvasnod:

Az 5 legidegesítőbb dolog a Netflixen – és ahogy megoldhatod őket

×