A fejlesztő stúdió egy csomó embert kirúg Középfölde Jar-Jar Binkse, Gollum miatt, és ezzel új címek sorsa is megpecsételődött.

2023.07.03. – A The Lord of the Rings: Gollumot fejlesztő, hamburgi Daedalic Entertainment sokkal többet veszített a félresikerült A gyűrűk ura játékkal a hírnevén esett csorbánál – vette észre a Games Wirtschaftban a PCGamer. A beszámoló szerint a vállalat az új játék kudarca miatt befejezi a fejlesztői munkát, amiben ezek szerint nem érzi már elég erősnek magát. Nem csoda, ha a német precizitás és maximalizmus ismeretében inkább felteszik a kezüket és azt mondják, oké, csak azt csináljuk tovább, amihez biztosan értünk, és az a játékkiadás.

Csakhogy ez a döntés, így közvetve a Gollum sikertelensége egy csomó ember állásába kerül.

A kiadói tevékenységet sokkal kevesebb emberrel is megoldja a Daedalic, ahonnan a profilváltás miatt a 90 alkalmazott közel harmadát (25 szakembert) rúgják ki. Ez akkor is gyászos fejlemény, ha a Gollumon tényleg nagyítóval kell keresni a szerethető vonásokat, de a cég „egy új kezdetet” remél a döntéstől.

Forrás: Daedalic Entertainment

A Daedalic fejlesztői munkássága sokkal régebbre nyúlik vissza a Gollumnál. A cég már 2012-ben megalkotta a Deponia-sorozatot (a hamarosan megjelenő Surviving Deponia-t már a fejlesztő AtomicTorch kezeli), és remek volt a The Pillars of the Earth adaptációja is. Kár, hogy ezek után nem sikerült nagyot robbantani, miközben a világ talán legsikeresebb franchise-ából dolgozhattak.

A LOTR: Gollumot sajnos katasztrófának tartják a kritikusok és a rajongók is.

Előbbiek közül sokan széttárt kézzel nézik a projektet a bejelentése óta, mert sosem láttak esélyt a sikerre. Utóbbiak viszont annak ellenére akartak hinni benne, hogy lehet élvezetes játékot készíteni Középfölde legellenszenvesebb karakteréről, hogy ez tényleg nem volt sanszos.

Nincs több fejlesztés

A Daedalic fejlesztőcsapata végül egy savanyú ízű, utólag még értelmetlenebbnek tűnő adaptációt tett le az asztalra. Mintha már menet közben lemondtak volna az Egy Gyűrű miatt eltorzult hobbit sztorijáról. Bár végül egy rossz AAA multiplatformer készült, nem is ez a legnagyobb baj, hanem a végtelenül sok beleölt idő és energia. Eddig 25 ember munkájába került a játék kudarca, és ők aligha írják bele a Gollumot az önéletrajzukba, amikor a következő állásukra pályáznak. Kár, mert a döntést a központi figuráról nem ők hozták meg.

 

Nekünk, játékosoknak is sokba kerül a fiaskó, hiszen biztosan nem kapunk a jövőben Daedalicos fejlesztéseket, amelyek egy sor remek címet hozhattak volna, ha a cég egy sikeres LOTR játék után megerősödik. Így viszont eltékozoltak egy csomó tehetséget, és bár közölték, hogy hibajavítások egész sorát hajtják végre a Gollumon, a jövőben mégis csak a kiadói tevékenységre koncentrálnak. Ebből még kijöhetünk jól, hiszen a vállalat korábban olyan indie kedvenceket lökdösött a világhír felé, mint az Inkulinati és az Unrailed.

Szméagolt még az ág is húzza:

A Gollam játék akkora vicc, hogy már a szinkront is külön DLC-vel kell megvenni hozzá

×