Persze nem a teljes szinkront számláznák ki a játékosoknak, de mégis a játékipar legnagyobb vicce, ami most a Gollam játék körül történik.

Nem csoda, hogy a Gollam játék fejlesztése ekkora bohózatba torkollt, hisz mégis kinek jutna eszébe a Gyűrűk Ura könyv- és filmsorozat egyik leggroteszkebb és legkevésbé átélhetőbb karakterének főszereplésével egy videojátékot készíteni?!

A kérdés persze költői, jól tudjuk, hogy a Daedalic Entertainment és a Nacon alkotói valamiért égető kényszert éreztek arra, hogy elmeséljenek nekünk egy eddig elmeséletlen, de mindenképp „nagyon fontos” eseményt a néhai Szméagol az Egy gyűrű iránti megszállottságáról. Persze nem mintha nem tudnánk már minden lényeges történést, így tulajdonképpen minden, ami a játékba kerül nem más csupán, mint egy újabb vaskos rókabőr.

Szerencsétlen Gollamot pedig illene végre békén hagyni, kijárna neki a tisztelet azért, hogy bár véletlenül, de élete árán megmentette Középföldét. Ehhez képest az a sors jut neki, hogy általa nyúljon bele jó mélyen a rajongók zsebébe a Daedalic, ami mint kiderült nem kizárólag a Gollam gépigényével csinál totális viccet saját magából.

Elnézést az éles kritikáért, de hát miképp lehetne leírni azt, amikor már a játék szinkronjáért is pénzt próbálnak leakasztani az emberről?

Ad absurdum, de most épp ez történik: a Daedalic úgy döntött, hogy bizonyos szinkronsávokat rendhagyó módon paywall mögé rejti, így ha valaki egy igazán autentikus játékkal szeretne játszani, amiben a tündék tündéül beszélnek, annak bizony felárat kell fizetnie. Mintha egyenesen a Végzet hegyén hozták volna meg ezt a döntést, ami azért jól előrevetíti a játék sikerességét is: még maguk az alkotók sem gondolják, hogy a Gollam kasszát fog robbantani, ezért abba kapaszkodnak, amibe tudnak – ebben az esetben a szinkront is tartalmazó DLC-be.

Persze a dolog totál kontraproduktív, hiszen ezzel a döntéssel még azokat is elriaszthatják, akik valamiért fizettek volna ezért a játékért. Így viszont lehet, hogy jobban járnak, ha letorrentezik tünde nyelvestől, orkostól. Ezt pedig abszolút meg tudom érteni, mert én sem perkélnék 3500 forintot egy eleve a játékban lévő hangalámondásért, amit más helyütt a 25.000 forintba kóstáló alapjáték mellé csomagolnak – kedvesen, nem pedig egy DLC-pakkban.

A Gollam játék egyébként többéves tologatást követően május 25-én kelljen megjelenjen PS-Xbox konzolokra, PC-re és Switchre, de ha annyi energiát fordítanak a másolásvédelemre, mint a kétes marketingre, akkor már a megjelenés napja előtt elérhető lesz a warez verzió is… Amit amúgy számos ok miatt nem ajánlok, de elsősorban azért, mert a Gollam nem ígérkezik egy kiemelkedő programnak – ha valami csoda folytán pedig mégis, majd utólag megkövetem magam.

 

via – GameRant

Ezt is érdemes elolvasnod:

Ebből a 6 zseniális videojátékból lehetne tökéletes SOROZATOT készíteni

 

×