A Disney egy új, reklámokkal kitömött csomagot indított, míg az eddigi alapszolgáltatás árát kissé megemelte – de egyelőre csak Amerikában.

A streaming szolgáltatások egyik legnagyobb előnye a hagyományos tévénézési formákkal szemben a reklámmentessége volt. Az ember csak befizeti a havidíjat, majd ott és akkor néz bármit, amit csak akar, idegesítő hirdetések nélkül.

Aztán néhány amerikai szolgáltatás, mint például az Amazon újra feltalálta a tévézést, amikor elindította a Prime Videóhoz hasonló, de amúgy ingyen használható Freeveet, ami némi reklámmegjelenítésért cserébe hozzáférést enged egy tisztes streaming kínálathoz. Ez a konstrukció mindenkinek előnyös, hiszen az ezt választó felhasználó konkrétan azzal fizet, hogy reklámot néz, míg a szolgáltató úgy kereskedik a reklámfelülettel, ahogyan akar.

Aztán jött a Netflix, ami piacvezetőként úgy látta jónak, ha az előfizetők számának komoly apadását kompenzálandó egy ugyanilyen csomagot indítson, vagyis hosszú évnyi ellenállás után beemelte a reklámokat a platformjára. Ezzel viszont csak az a gond, hogy mindezért még havidíjat is beszed, ergo duplán nyerészkedik az előfizetőkön, akik tulajdonképpen fizetnek azért, hogy reklámokat is nézzenek.

A módszer azonban beválni látszik, ugyanis a Disney is ezt az utat választotta a bevételeinek növelésére, ami a napokban indította el a saját reklámokkal teletűzdelt újabb Disney+ csomagját.

A Disney+ Basicre keresztelt új konstrukció 7,99 dollárról, tehát 3170 forintról indult el – egyelőre csak a tengerentúlon, de borítékolható, hogy idővel a világ többi részére, úgy Magyarországra is megérkezik. Bár némileg furcsa lehet az árazás, hiszen nálunk egyetlen csomag érhető el, és az is 2490 forintba kerül. Nos, külföldön ebből lett a Disney+ Premium, ami továbbra is reklámmentes, és maximum 10 különböző profillal lehet használni. Ez viszont megdrágult, amiért mostantól 11 dollárt, kb. 4400 forintot kérnek.

A Disney a szolgáltatásáért eddig sem egységes árat kért, vagyis nálunk eleve olcsóbb volt, de ha a reklámos csomag globálisan is elindul, akkor azzal együtt valószínűleg nekünk is áremeléssel lesz érdemes kalkulálnunk. Hogy pontosan mennyivel kell majd mélyebben belenyúlni a pénztárcába, azt a jelenlegi gazdasági helyzet és a forint folyamatosan ingadozó árfolyama miatt nehéz megjósolni.

De, ha tippelnem kellene, akkor itthon körülbelül 3000-3500 forintra emelhetik fel a Premium árát, míg a reklámos alapcsomagért egy 2000 forint körüli havidíjat tudnék elképzelni. Ez nyilván csak egy jóslás, az is lehet, hogy semmi sem változik, és a Basic árszabását lövik 2490 forint alá.

A Disney+ védelmére szóljon, hogy a reklámos csomag tényleg csak ennyit jelent. A tartalmak minősége, mennyisége és elérhetősége nem változik, mindösszesen csak óránként néhány percnyi hirdetést kell megnéznünk – igaz az offline mód és a letöltés itt sem opció, de ez érthető. Ezt azért fontos megjegyezni, mert a Netflix a saját megoldásával keményen bekorlátozza a szolgáltatást – de erről itt olvashatsz bővebben. 

via – The Verge, SlashGear

Ezt is olvasd el:

Brutális évzárás – Íme az összes film és sorozat, ami decemberben jön a Netflixre

 

×