Konkurenciát kaphat a Play Áruház és az App Store: jön az Xbox Mobil??
A Google és az Apple alkalmazásboltjainál most mindenki eszi a kefét: az eddig szinte simán kétpólusú piacra berobbanhat a Microsoft is!
A Google és az Apple alkalmazásboltjainál most mindenki eszi a kefét: az eddig szinte simán kétpólusú piacra berobbanhat a Microsoft is!
A Google és az Apple alkalmazásboltjainál most mindenki eszi a kefét: az eddig szinte simán kétpólusú piacra berobbanhat a Microsoft is!
Bár sokat nyomott a latban, nem kizárt, hogy a Microsoft legfőbb motivációja nem is a legendás FPS franchise megszerzése volt akkor, amikor rátette ragadós mancsát az évente stabilan legalább egy COD-játékot szállító ActiVision-ra.
A cég minden bizonnyal új mobiláruházat épít, hogy kiharapjon egy-egy jókora darabot a jelenlegi piacvezetők szolgáltatásaiból. A hírt a The Verge szellőztette meg, miután észrevette, hogy az IT-cég erről is beszélt a brit versenyhivatal által elrendelt vizsgálat során. A hatóság ugye épp’ az ActiVision – feltehetőleg – piactorzító felvásárlása miatt állítja őket a szőnyeg szélére, pedig
lehet, hogy a lényeg nem is a COD!
Ha ez igaz, akkor a Microsoft a világ legnagyobb játékosa: miközben mindenki arra figyelt, hogy a felvásárlás után mi lesz a Call of Duty sorsa (pl. megmarad-e PlayStation-ön, ugyebár), a vállalat egy tök másik piac meghódítására készül.
Amint az a versenyhivatali vizsgálat nyilvános jegyzőkönyveiből kitűnik, az a szándék, hogy
az ActiVision kontentjeinek és technológiáinak segítségével építsenek egy újgenerációs mobil áruházat, ami lenyomja a Google Play-t és az App Store-t.
Az Xbox Mobile Platform-ként emlegetett projekt hatalmas vállalás, még egy ekkora cégóriástól is, hiszen ahhoz, hogy sikerre vigye, brutális változást kell elérnie a jelenlegi felhasználók viselkedésében. De motivációban itt se lesz hiány. Hiszen az ActiVision megszerzése nem csak a Call of Duty tulajdonjogát jelenti a Microsoft-nak:
a vállalathoz tartozó King stúdió százkarátos gyémántja, a súlyosan addiktív Candy Crush Saga szintén hozzájuk tartozik.
A Google és az Apple eddig úgy állt hozzá a COD miatt indult konzolháborúhoz, hogy kibontott egy pattogatott kukoricát és vidáman nézte, ahogy potenciális versenytársai darabokra szedik egymást a nyilvánosság és a versenyhivatalok előtt. Hát, most biztos torkukon akadt a falat…
A Microsoft hosszan érvel a hatóságnak arról, hogy miért tiszta biznisz (khm!) az ActiVison beolvasztása (68,7 milliárd dollárért), de közben azt is kifejti, hogy pillanatnyilag nincs számottevő jelenléte a mobilalkalmazások piacán, viszont az akvizíció pozícióba hozhatja, mind fejlesztési, mind pedig marketing és hirdetési szempontból.
Nos, az igazi nagy szelet éppen ez: amíg a globális videojáték-piac értékének 165 milliárd dollárjából (2020-as adat) „csak” 33 milliárdon osztoznak a konzolos cégek,
a mobilplatformok 85 milliárd dollárt érnek az egészből,
vagyis ide tevődik át a globális bevétel több mint fele! Érdekességképpen a végére: Magyarország GDP-je ugyanebben az évben 155 milliárd dollár volt. Forintban már ki se írjuk…
Ezek hülyék?! – A Sony letiltotta az Xbox Game Pass-t a PlayStationről