Ha minden jól megy, akkor már idén elindulhat a Netflix legolcsóbb csomagja, de aki ezt választja, annak nagyon sok dologról le kell majd mondania.

Először csak pletykálták, majd a Netflix hivatalosan is bejelentette, hogy még idén tervezik bevezetni az eddigi legolcsóbb konstrukciót, a reklámokkal kitömött új csomagot.

Erre a lépésre mindenképpen szükség volt, hiszen több konkurencia is ott lohol a streamingért folyó versenyben a nyakukon, élen a Disney-vel. Az egeres vállalat mint kiderült, az összes platformján (ESPN, HULU, Disney+) már több előfizetőt számlál, mint a sokáig piacvezető Netflix. Így persze nem a legigazságosabb az összevetés, ugyanakkor jól mutatja, hogy hamarosan nagy pácban lehet a Netflix, ha nem tesz valamit.

A másik érv az olcsó csomag mellett, hogy jelenleg a Netflix a legdrágább streaming szolgáltató, aminek a legkisebb csomagja közel annyiba kerül, mint a konkurensek – igaz egyetlen, de – legnagyobbja. Emiatt pedig sokan inkább más opciókat keresnek a filmezésre-sorozatozásra, amit nem ritkán más szolgáltatóknál találnak meg.

Szóval jön az eddigi legolcsóbb csomag, ami reklámokkal lesz teleszemetelve. Ez egy egészen vállalható kompromisszumnak tűnik, csakhogy mint kiderült, nem ez lesz az egyetlen, amit az olcsóság oltárán hiányozni fog. A Bloomberg szúrta ki Steve Moser fejlesztő észrevételeit, aki a Netflix iPhone-alkalmazásán belüli kódot nézte meg egy kicsit közelebbről.

Ebben konkrétan azt találta, hogy a tartalmak letöltése funkció a legolcsóbb csomagban nem lesz elérhető.

Ez a funkció pedig nagyon hasznos funkció, ami bizony elég jól tud jönni azoknak, akik szeretnének spórolni. Ezzel a funkcióval ugyanis WiFi-re csatlakozva letölthetjük a Netflixes filmeket és sorozatokat, melyeket később internetkapcsolat nélkül is meg tudunk nézni. Ezzel pedig nem kevés adatforgalmat spórolhatnak meg azok, akik nem korlátlan mobilinternet-előfizetéssel rendelkeznek.

Sőt, az is kiderülhetett az alkalmazás kódjából, hogy a reklámok közben a lejátszásvezérlés teljesen le lesz tiltva, ami azt jelenti, hogy a felugró hirdetéseket semmilyen módon nem lesznek képesek elugrani a felhasználók. Ez mondjuk a legkisebb rossz, hiszen kényszerűen ezzel jár az olcsóbb modell. A kérdés csak az, hogy kinek fogja így megérni, hiszen a kereskedelmi tévé-csatornák is pont így működnek, és a reklámmentesség volt az egyik berobbantója a streamingnek.

Így viszont lesz egy ok, hogy magasabb csomagra váltsanak az előfizetők, illetve lesz egy olcsó alternatíva is, ha valamiért már nem bírná a pénztárcánk a drágábbakat. Ehhez viszont tényleg az kell, hogy az olcsó csomag valóban nagyon olcsó legyen, máskülönben a torrentéka kölcsönzője felé fogják venni az irány az emberek.

Ha pedig egy kis néznivalót keresnél:

Ezt nézd, ne a falat! – A beled is kiröhögöd a Netflix 9 legjobb vígjáték sorozatán

 

https://leet.hu/shop/newmerch/

×