Egy rajongó olyan Halo demót alkotott meg az Unreal Engine 5-ben, ami konkrétan jobban néz ki, mint a Halo Infinite.

Mostanság minden az Unreal Engine 5-ben rejlő potenciálról szól, amin látva a jobbnál jobb projekteket, aligha csodálkozhatunk el. Az Epic legújabb, minden ízben újgenerációs játékmotorja annyira fejlett és sokrétű, hogy egy viszonylag tapasztaltabb fejlesztő akár egymaga is lélegzetelállító dolgokat képes megalkotni a segítségével.

Erre az elmúlt hetekben számos példát láthattunk már, volt itt Pókemberes, Supermanes, Cyberpunkos, idegen világos, japán vonatállomásos, és Starfieldet és Mass Effectet idéző sci-fi demó, melyek mindegyike hatalmasra kerekítette a játékosok szemét-száját. Ebbe a díszes kompániába csatlakozik be egy újabb rajongói projekt, ami a Halo Infinite-et ülteti az Unreal Engine 5-be.

Halo Infinite 2.0

A Halo Infinite egyik legnagyobb problémája talán az volt, hogy meg kellett jelennie Xbox One-ra is, ami jelentősen bekorlátozta a fejlesztők lehetőségeit. A félig nyílt világú Halo ugyan nem volt egy csúnya játék, sőt, szerintem kifejezetten mutatós lett, viszont semmiképpen sem nevezhetjük következő generációsnak, amivel büszkén lehetne villogni az Xbox Series X képességeivel.

Az Unreal Engine 5-ben készült feltehetőleg egyszemélyes rajongói Halo viszont pontosan úgy néz ki, ahogyan az Infinite-nek kellett volna a megjelenésekor. Legalábbis ami a környezetet illeti. Egészen lenyűgözőek a növények, a fák, a felületek textúrái, de a fényhatásokat is külön érdemes kiemelni, ami az egyik legfontosabb pontja a demónak, és amit a legtöbb UE5-ös próbálkozáshoz hasonlóan a Nanite és a Lumen segítségével készített.

Az Infinite Forges nevű fejlesztőnek még arra is volt kapacitása, hogy élettel töltse meg az UE5 Halo demót: madarak röpködnek az égen, a vándorló felhőket pedig olykor-olykor a serénykedő Sentinelek kavarják fel. A hangokkal mindez olyan élő és lélegző egésszé áll össze, amilyet talán még az eredeti Halo Infinite-ben sem érezhettünk.

Persze a Halo-élmény nem feltétlenül teljes, hiszen harcolni-lövöldözni nincs lehetőségünk benne, de ha ettől képesek vagyunk eltekinteni, akkor tulajdonképpen annak a Halo-játéknak a képe derenghet fel előttünk, amilyenhez hasonló akár az Infinite is lehetett volna, ha nem köt kompromisszumokat. Ennek azonban ára is van ám, hiszen láthatólag a fejlesztő gépe is túlpörög alatta, ezért szinte teljesen biztos, hogy pár évig még nem fogunk ehhez hasonló sci-fi shootert látni.

Ha pedig érdekel, hogy mégis hogyan készült az alább látható fantasztikus Halo-élmény, akkor érdemes ellátogatni az alkotó YouTube-csatornájára, ahol részletesen bemutatja a teljes folyamatot.

 

Egy AI röntgenképekből képes meghatározni az emberi rasszokat

https://leet.hu/jbl-bt/

×