A Sony 2018-as Pókember játéka a mai napig egy csodaszép alkotás, de az Unreal Engine 5 már egy teljesen másik szint.

Már az Unreal Engine 5 legelső bemutatója után biztosak lehettünk benne, hogy az Epic legújabb technológiája egészen elképesztő dolgokra lesz majd képes az újabb játékgenerációban, aztán jött a Matrix Awekens techdemó, ami minden maradék kétséget eloszlatott.

Ugyan a Mátrixos prezentáció játéknak természetesen csapnivaló, viszont remekül megcsillogtatta az UE5-ben rejlő (metahumán) lehetőségeket. Amikor a demó ilyen-olyan módon, de egy hónappal ezelőtt PC-re is tiszteletét tette, csak idő kérdése volt, hogy a kreatív modderek rávessék magukat, hogy az elborult, de igen tanulságos, sokszor látványos ötleteiket rázúdítsák az új motor hajtotta hiperrealisztikus városra.

Az egyik emlékezetes próbálkozás, ami végigjárta a szaksajtót, a Superman mod volt, amiben a kriptoni acélemberrel repkedhettük körbe a Matrix Awekens megavárosát. Sokat nem kellett várni, ugyanis a modderek egy újabb szuperképességekkel rendelkező hőst voltak képesek a techdemóba ültetni, aki talán még jobban is néz ki, mint a saját játékában.

Persze a Sony Pókembere még most is az egyik leggyönyörűbb játék a piacon, legyen szó a PS4-es eredetiről vagy a PS5-ös újrázásról, az Unreal Engine 5 azért egy teljesen másik liga. Persze az animációk részlegesek és hiányosak, és a hálóhintázás sem az igazi, de a látvány a maga Awekens-es módján egészen lehengerlő.

Ami még különlegesebbé teszi a modot, hogy eredetileg egy régi Unreal Engine 4-es projekt alapján készült, amit Lewis Fiford osztott meg 2020 januárjában. Ezt a projektet ültette át egy dwr nevű modder szinte egy az egyben az Unreal Engine 5-ös Mátrix techdemóba, ami egészen elképesztő felhasználhatóságot és modifikálási lehetőséget bizonyít.

 

A legjobb, hogy a „Spider-Man Awekens” techdemót bárki teljesen ingyen kipróbálhatja, csak le kell töltenie (bár egy gyors vírusellenőrzés nem árt). Az persze már egy másik kérdés, hogy mégis milyen vas szükségeltetik hozzá, és azt kell mondjam, hogy valószínűleg sokan kimaradnak a pókfejkedésből.

Mindezen túl is akadnak még bőséggel Unreal Engine 5-ös projektek: a motorral például újraalkottak egy csipetnyit a The Last of Us-ból, de a Skyrim egyik híres faluját is felépítették már a segítségével. A jövőben pedig egyre több játék is ezt a motort fogja használni, a CD PROJEKT RED a következő címeiket már UE5-tel készítik, a frissen felvásárolt Crystal Dynamics is ebben fejleszti az új Tomb Raidert, a STALKER 2 is teljesen átállt az újgenerációs motorra, illetve sok egyéb más mellett a Hellblade folytatása is az Epic új technológiáját használja.

via – GamesRadar, Eurogamer

A Rockstar művésze elképzelte, milyenek lennének a játékok retro képregényként – a végeredmény lenyűgöző

 

https://leet.hu/samsungssd/

×