A Mastercard nem akármilyen újításra szánta el magát, amivel nagyban elősegítheti a bankkártyáról történő fizetések teljes megújulását. A bankkártya kiadó pénzügyi vállalat ugyanis bejelentette, hogy már javában fejleszti és teszteli az üzletekben alkalmazható következő generációs, biometrikus fizetési módokat.
A Mastercard ehhez azt a technológiát veszi igénybe, amit az Apple is használ az iPhone-jai arc- és ujjlenyomat felismeréséhez. A csalások visszaszorítása érdekében viszont csavarnak egyet a dolgon, és a fizetés jóváhagyását egy mosolyhoz vagy integetéshez kötnék.
Ezt a gyakorlatban úgy kell elképzelni, hogy a bolt pénztáránál a fizetéshez csak a Mastercard arcfelismerőjével ellátott kamerába kell belenézni, majd mosolyognunk vagy integetnünk kell, és máris mehetünk tovább a dolgunkra.
Hasonló biometrikus azonosításos fizetési módszert egyébként az Amazon, a TESCO, az ALDI és egy budai üzlet is próbálhat, azokat viszont csak a boltok a saját rendszerében, külön regisztrációval, bankkártya adatok megadásával, kizárólag speciális, külön erre a célra kiépített üzletekben lehet használni (melyekből elég kevés akad).
A másik különbség, hogy az Amazon, TESCO, ALDI üzleteiben egy mesterséges intelligencia is dolgozik, ami figyeli a vásárlást, így a végén még a kasszához sem kell sorban állni. A Mastercard azonban egy olyan rendszeren dolgozik, ami alapvetően nem helyettesítené a kasszákat, csupán a fizetést könnyítené meg azzal, hogy tulajdonképpen teljesen elhagyná a plasztikkártyát, így pedig sokkal szélesebb körben is lehetne alkalmazni.
„A fizetés módjának lépést kell tartania azzal, ahogyan élünk, dolgozunk és üzletelünk, választási lehetőséget kínálva a fogyasztóknak a legmagasabb szintű biztonság mellett” – mondta Ajay Bhalla, a Mastercard kiber- és hírszerzési részlegének elnöke a közleményben. „Az új programmal az a célunk, hogy a vásárlást nagyszerű élménnyé tegyük a fogyasztók és a kereskedők számára egyaránt, a biztonság és a kényelem legjavát nyújtva.”
A Mastercard Biometrikus Pénztárprogramjának első tesztelése a napokban veszi kezdetét, de egyelőre csak Brazília egyes üzleteiben, ezután pedig a Közel-Keleten és Ázsiában, majd ha beválik, akkor akár a világ többi részére – úgy Magyarországra is – megérkezhet.
Bódi Dániel A filmvilág sosem volt még annyira nyitott és szinte mentes a tabutól, mint…
Bódi Dániel 2022. 05. 03. - A fekete lyukak sokáig csak elméletben léteztek, egészen 2019-ig,…
Gábor János 2024.02.04. - Most már bármelyik pillanatban bejelentheti a Warner Bros. és az HBO,…
Gábor János 2024.02.04. - A Pocketpair annak ellenére sem lehet felhőtlenül boldog, hogy az általa…
RP 2022. 07. 11. - A nagy nyári melegek miatt bizony gondok akadhatnak az alapjáraton…
Gábor János 2024.02.04. - Visszataszító húzással lopkodhatja össze az adataidat más böngészőkből az Edge, és…