Gaming

Becsődölhet a Palworld, mert túl sokan játszunk? Elszálltak az árak

Gábor János

2024.02.04. – A Pocketpair annak ellenére sem lehet felhőtlenül boldog, hogy az általa fejlesztett Palworld szinte a semmiből, hetek leforgása alatt vált a világ egyik legnépszerűbb játékává. A nyílt világú cím online játékában akár 32 játékos is lehet egy dedikált szerveren, de ennek fenntartása nagyon-NAGYON sokba kerül. Annyiba, hogy az elég simán kifoghat egy indie fejlesztő anyagi lehetőségein.

Bajba kerülhet a Palworld fejlesztője, mert túl sok a játékos?

A szörnygyűjtőgetős túlélő játék – amit némi joggal tarthat koppintásnak a Pokémon Company – őrületes számokat produkál: január 19-én jelent meg széles körben, és a teljes játékosszám néhány napja átlépte a 19 milliót, mi több, olyan címeket utasított maga mögé a legtöbb egyszerre aktív játékos toplistáján a Steamen (2,1 millió fővel), mint a Counter-Strike 2 (1,8 millió) és a Dota 2 (1,3 millió). A PUBG: Battlegrounds (3,25 millió) egyelőre előtte van, de megkockáztatjuk: már nem sokáig.

Forrás: Pocketpair

Ennyi játékos foglalkoztatása nagyon sok nagyon nagy teljesítményű szerveren lehetséges, és az ilyesminek, talán mondani sem kell, őrületesen magasak a bérleti díjai. Takuro Mizobe vezérigazgató nemrég nyilvánosan be is vallotta az X-en, mennyire. Az indie stúdió vezetője szerint 2024 februárjára

a HAVI szerverköltségeik megközelítették a félmillió dollárt.

Az egész pontosan 475 ezer dolláros, vagyis több közel 170 millió forintos díj kapcsán Mizobe feltette a költői kérdést: „vajon csődbe megyünk a szerverek miatt?”. Ez persze vicc, hiszen csak a Steamen 12 millió példány kelt el belőle (kb. 360 millió dollár értékben), és akkor még hol van a többi áruházból vagy az Xboxos eladásokból és a Game Pass után járó bevétel? Oké, a teljes pénzből tisztességes jutalékot csippent le magának mind a Valve, mind pedig a Microsoft, de akkor is több százmillió marad a zsebben, szóval ennyiből ki lehet köhögni évi vacak hatmillió dolláros szerverköltséget. Az üzemeltetést egyébként a cég hálózati mérnöke, Chujo Hiroto szerint nem csak a sok játékos megjelenése drágítja, hanem az is, hogy „bármi áron” elvárják: soha, egyetlen másodpercre se szakadhat meg az élmény technikai okokból.

Viszont, ha néha besokallsz belőle, akad még Palworldre hajazó cím bőven:

Gábor János

Korábbi cikkek

Ez a fegyver lehet a Warzone Season 3 legnagyobb nyertese

2024.04.01. – Már csak néhány nap választ el minket a Warzone és Modern Warfare III…

12 óra telt el azóta...

Kiderült, hogy mikor kerül ki a 28 éves Wordpad a Windowsokból

2024.04.01. – Nem titok, hogy a Microsoft folyamatosan igyekszik formálni a Windows 11, de még…

13 óra telt el azóta...

Remekeltek a magyarok a Counter-Strike 2 első Major versenyén

2024.04.01. – Március 31-én véget ért a Counter-Strike 2 első Major eseménye. Körök kimenetelét is befolyásoló bugokban,…

13 óra telt el azóta...

Tényleg hatalmas ugrással érkezhet az AMD Ryzen következő generációja

2024.04.01. – Az AMD jelenleg még két foglalatot is életben tart. Bár már 2022 őszén…

13 óra telt el azóta...

Imádni fogod Rebirth újítását, ha utálod az unalmas Warzone meccseket

2024.04.01. – A Warzone játékosok már hatalmas lázban égnek, hiszen április harmadikán startol az új…

13 óra telt el azóta...

Már „miniagyakból” álló bioszámítógépekkel kísérleteznek a tudósok

2023.12.14. – A tudósok azt mondják, hogy még mindig gyerekcipőben jár az agykutatás. Temérdek feltérképezetlen…

14 óra telt el azóta...