A legnagyobb hétfői semmiből robbant a bomba, miszerint a Square Enix eladta a legnagyobb stúdióit és a legnevesebb játéksorozatait.

A 2022-es esztendő most már egészen biztosan a felvásárlások éveként, a videojáték-ipar tömbökbe tömörülésének éveként írja be magát a videojátékok történelemkönyvébe.

A Take Two lecsapott a mobilpiaci óriásra, a Zyngára, a Microsoft hirtelen bekebelezte a megsántult gigász Activision Blizzardot, a Sony pedig a bevásárlás tényleges megkezdése előtt magába olvasztotta a neves Bungie-t, de már arról is hallani lehet, hogy valaki hamarosan felvásárolhatja a Ubisoftot is.

A mai napon a lehető legnagyobb semmiből jelentették be, hogy a díszes kompániába a Square Enix is csatlakozik, ami 300 millió dollárért eladja a legnagyobb stúdióit és a legnevesebb játéksorozatait az Embracer Groupnak.

Az Embracer Groupról az olyan óriások mellett, mint a Microsoft vagy a Sony elég kevés szó esik, miközben az elmúlt években a világ egyik legnagyobb játékipari szereplőjévé vált. A vállalathoz például olyan stúdiók tartoznak már, mint a Gearbox Entertainment, a Deep Silver, a THQ Nordic, a Vertigo Games, a Saber Interactive – 3D Realms, 4A Games, Zen Studios, Digic Pictures, New World Interactive, Aspyr), és még nagyon sokan mások.

Ebbe a listába pedig hamarosan felkerülnek a Crystal Dynamics, az Eidos-Montréal és a Square Enix Montréal stúdiók is, amelyekkel olyan nagy múltú IP-k is érkeznek, mint a Tomb Raider, a Deus Ex, a Legacy of Kain, vagy a Thief – de a felvásárlás részét még további 50 back-catalogue játék is a részét képezi. Az üzlet várhatóan 2022 júliusa és szeptembere között zárul, onnantól kezdődően pedig már az Embracer Group felel a legendás stúdiókért és közönség kedvenc játékaik sorsáért.

A Square Enix a saját sajtóközleményében azonban leszögezte, hogy nem vonul ki teljesen a játékfejlesztésből. A Life is Strange, az Outriders és a Just Cause sorozatokat továbbra is ők fogják készíteni, ahogyan a japán stúdióikkal is aktívak maradnak. A kiadó azt is hozzátette, hogy ebből az üzletből befolyó pénzt blokklánc, mesterséges intelligencia és felhő irányú fejlesztésekre fogják fordítani.

via – Embracer Group, Square Enix

Játéktörténelem: 20 éves lett a legendás The Elder Scrolls III: Morrowind

 

https://leet.hu/samsungssd/

×