A Netflix részvényeinek árfolyama a közelmúltban sokat zuhant, így most a Netflix számos alkalmazottai fontolgatják a távozást.

Nemrég mi is beszámoltunk róla, hogy a 11 év után először, a világ egyik legnagyobb streaming-szolgáltatója elvesztette előfizetőit. A Netflix sok kárt szenvedett az elmúlt időben, például elvesztette orosz előfizetőit, miután a háború miatt egyszerűen megszüntették a szolgáltatást az országban. Nemrég egy jelentésből kiderült, hogy az elmúlt negyedévben jelentősen csökkent az előfizetők száma, ami azt eredményezte, hogy a részvények árfolyama is zuhanni kezdett.

Így aztán nem csak az előfizetők, de alkalmazottak sem maradnának.

A Netflix április 19-én tette közzé csalódást keltő első negyedévi eredményeit, amiből kiderült, hogy a növekedés a várthoz képest 203 ezer előfizetővel kevesebbet mutat a legnagyobb régiókban; USA, Európa, Közel-Kelet, Afrika és Latin-Amerika. A streaming platform szerint a csökkenés gazdasági problémáknak, a COVID-19-enk és egyebeknek köszönhető.

A hír hatására a Netflix részvényeinek árfolyama nagyot zuhantak, 20 százalékot. A Bloomberg friss jelentése szerint pedig az alkalmazottak is azon gondolkoznak, hogy kilépnek a cégtől.

„Jelenleg többen szeretnék elhagyni a Netflixet, mint a közelmúltban bármikor” – mondták jelenlegi a korábbi alkalmazottak a múlt héten.”

A Netflixnél dolgozni az egyik legjobb dolog lehet Amerikában, ahol van lehetőséged megváltoztatni az emberek film-és sorozatnézési szokásait. A rossz pénzügyi eredmények azonban megrendítették az alkalmazottak bizalmát a vállalat hosszú távú tervei iránt. A Netflix alkalmazottai új részvénytámogatást is kértek, hogy a múlt heti veszteségeket fedezzék.

Ennek persze köze van ahhoz is, hogy a veszteség miatt Reed Hastings elnök olyan változásokat fontolgat, ami eddig nem a vállalat alapvető politikája volt. Ilyen lehet például a reklámokkal telepakolt új előfizetés létrehozása, vagy a fiókmegosztás lehetőségének megszüntetése.

Hastings és a társ-vezérigazgató, Ted Sarandos évekig dolgozott azon, hogy egy nagyon előremutató, modern környezetet hozzon létre az ott dolgozóknak. A vállalat növekedése azonban ezt megnehezítette: a Netflixnek 2013 végén körülbelül 2000 alkalmazottja volt, ám tavaly év végére ez több mint 11000 lett.

A vállalat most költségcsökkentő módra váltott, a vezetőkre még nagyobb nyomás nehezedik, és kevésbé hajlandóak elfogadni, ha valaki hibázik. A Netflixnél eddig igyekeztek inkább csapatban dolgozni, melyben mindenki egy szinten volt. Ez azonban nem fér össze a jelenlegi helyzettel, így átstrukturálják a vállalati közeget. Létrejönnek a junior, senior stb. szintek, mint ahogy az máshol már ismeretes.

Most azonban néhány alkalmazott úgy érzi, nincs már akkora lehetőség és potenciál a Netflixnél dolgozni, amennyiben ilyen komoly pénzügyi megszorítások jönnek.

Te mit gondolsz erről?

Ilyen rossz még nem volt a helyzet – Ezért jönnek a reklámok a Netflixre

 

https://leet.hu/husvet/

×