Ha a Sony és a Microsoft ügyesen, a játékosok számára nem zavaró módon alakítják ki a játékon belüli reklámok megjelenítését, akkor akár még jól is elsülhet a dolog.

Nagyon úgy tűnik, hogy az előttünk álló időszak a reklámokról fog majd szólni, legalábbis már ez a téma lengi körbe a legnagyobb filmes és sorozatos szolgáltatót, a Netflixet, illetve a legnagyobb videojátékos szolgáltatót, a Microsoftot is.

A két vállalat szinte teljesen összehangolt idegborzolásba kezdett, amikor is bejelentették, hogy ugyan eltérő formában, de mindketten reklámokat terveznek elhelyezni a termékeikben. Na most ebbe az össznépi haragba készül bátran beleállni a harmadik szórakoztatóipari gigász, a Sony is, ami a Microsofthoz hasonlóan nem maradna ki a hirdetés alapú bevételszerzésből.

A Business Insider legfrissebb jelentései szerint a Sony legalább már 18 hónapja reklámtechnológiai partnerekkel szorosan dolgozhat egy új, hirdetés elhelyezéses módszeren, amellyel játékokon belül jelenítene meg különböző reklámokat. Ezt három különböző belsős forrás is megerősítette, melyek szerint a PlayStation-ös reklámok még 2022 vége előtt felbukkanhatnak a játékokban.

Megijedni szerencsére nem kell, ugyanis a Sony saját gyártású AAA-s alkotásaiba várhatóan nem fogunk kéretlen hirdetésekkel találkozni. A módszert leginkább az ingyenes játékoknak, mint amilyen például a Fortnite, a Warzone stb. szánja, viszont nem feltétlenül a stúdiók/kiadók döntik el, hogy kikkel reklámozhatnak. A Sony egy nagyon szigorú szűrési rendszert is tervez, így pedig csak releváns, valódi hirdetések jelenhetnek majd meg, és a felhasználóktól begyűjtött adatoktól is elvágná a reklámcégeket. Vagyis vélhetőleg nem találkozunk majd célzott hirdetésekkel.

Még mielőtt megragadnád  a vasvillát, fontos elmerengeni a pozitív hozadékon is, ugyanis olyan is van. A reklámok nézegetése persze kellemetlen, egy ingyenes játékban viszont nagyon is célszerű, hiszen a fejlesztőknek az ilyen címekben semmilyen bevételforrásuk nincs a mikrotranzakciókon kívül.

A reklámok elhelyezésével azonban sokkal csábítóbb lesz a kisebb-nagyobb stúdióknak ingyenes, vagy akár szolgáltatás-alapú játékokat készíteni. A reklámokkal a fejlesztők extra pénzhez juthatnak, míg a játékosok a folyton emelkedő AAA-s játékárak mellett örülhetnek az egyre gyarapodó ingyen pörgethető címeknek, melyekért cserébe mindössze néhány pixelnyi hirdetéssel kell fizetniük.

Ez persze csak egy optimális végkifejlet, a valóságban viszont már jól láthattuk az EA és a Take Two példáján, hogy mennyire félre tud menni a játékon belül elhelyezett reklám. Mondjuk azokban az esetekben a játékosok súlyos pénzeket csengettek ki a kiadóknak…

Az amerikaiak több mint fele legszívesebben letörölné magát az internetről

https://leet.hu/xiaomi/

×