Ezek a vad dizájnok bizonyítják, hogy a nem szokványos gondolkodás nem mindig eredményez olyan innovációt, amit a játékosok valóban szeretnének.

Ha a vállalatok soha nem lennének hajlandóak a megszokottól eltérően gondolkodni és kockázatot vállalni az új termékekkel, akkor soha nem kaptunk volna olyan innovatív eszközöket, mint a Sony Walkman, a Nintendo Wii vagy akár az Apple iPod. De az innováció nem mindig jó dolog, és minden egyes furcsa kontrollerre, mint például a Wiimote, amely megnyerte a fogyasztók tetszését, egy egész fióknyi bizarr kudarc jut.

Egy játékkonzol kontrollerének kialakítása még fontosabb, mint a kínált játékok. Ez a játékos elsődleges kapcsolata az eszközzel, és nem véletlenül néz ki a kézi kontrollerek és gamepadek dizájnja a 80-as évek óta többnyire változatlanul. Ez nem azt jelenti, hogy nincs helye az innovációnak – a Nintendo a Wii-vel bebizonyította, hogy van -, csak a gamerek szívében nem volt hely ezeknek az igazán elátkozott próbálkozásoknak.

Nézzünk párat ezekből az elátkozott próbálkozásokból.

AlphaGrip iGrip Ergonomic Keyboard Controller

A PC-kre tervezett játékokat egyszerűen könnyebb billentyűzettel játszani, de ha a nap végén inkább a kanapéra dőlnél, minthogy az íróasztalnál maradj, az AlphaGrip iGrip egy teljes QWERTY billentyűzetet próbált egy kontrollerbe tömöríteni. Az egér helyett a trackball használatának megtanulása elég könnyű volt, de a kezek és az ujjak képzése a legtöbb PC-s játékhoz szükséges összes gomb megtalálására túl nagy kihívásnak tűnt, különösen akkor, amikor az iGrip sok gombja a hátoldalon helyezkedett el, és nem volt könnyen elérhető.

Atari Jaguar Pro Controller

Annak ellenére, hogy az Atari Jaguar volt az első „64 bites” játékrendszer a piacon, az Atari Jaguar teljes kudarcot vallott, és részben valószínűleg az idegesítő kontroller kialakítása volt a hibás. Az eredeti egy hagyományos irányváltó padot tartalmazott akciógombokkal, valamint egy 12 számjegyű billentyűzetet, amely a testes kiegészítő méretének felét tette ki.

Számos játék nagymértékben használta a billentyűzetet, ami megnehezítette a játékmenetet, ezért érthető, hogy miért nem lett nagy siker.

Xbox Canadian Tuxedo Controller

Kicsit több mint egy évvel ezelőtt az Xbox Canada Twitter-fiókja felfedett egy testreszabott Xbox kontrollert, amelyet „kanadai szmokingba” öltöztettek, ami nagyjából farmer, farmer és még több farmer. Az anyagból talán tartós nadrágok és kabátok készülhetnek, de durva textúrája és hajlamossága arra, hogy kék festéket vigyen át mindenre, amihez hozzáér, nem épp a legjobb kombináció volt.

Intel Wireless Series Gamepad Accessory

Az N64 és a GoldenEye 007 megmutatta a világnak, hogy az FPS játékokat lehet gamepad-stílusú kontrollerekkel játszani, de nem feltétlenül ez a jobb megközelítés. Ez nem akadályozta meg az Intelt abban, hogy megalkossa az egyik legbizarrabb vezeték nélküli gamepad-kiegészítőt PC-khez. A design valahol egy nyakpárna és egy WC-ülőke között helyezkedett el, és bár képes volt a billentyűzet és az egér funkcionalitását reprodukálni, sosem működött olyan jól, mint egy billentyűzet és egy egér, és valószínűleg ezért nem az Intel a játékkiegészítők királya.

Resident Evil 4 Chainsaw Controller

Kevés olyan kielégítő dolog van, mint amikor a videojáték-karaktered felkap egy láncfűrészt, és vakmerő odaadással (és rengeteg vérrel) irtja a rosszfiúkat, de ez nem feltétlenül ültethető át jól a való életbe. A Nubytech ezt feltételezte, és a PS2-n és GameCube-on debütáló Resident Evil 4 mellett a cég kiadta ezt a vérfoltos, láncfűrész alakú kontrollert is, amely a szükséges kezelőszerveket kényelmetlen helyekre helyezte át. Ergonómiai rémálom volt, és nem, nem működött.

Xbox Steel Battalion Controller

Az emberek még mindig nevetnek, amikor visszagondolnak a 2002-es mech „kontrollere”. A 200 dolláros kiegészítő a Steel Battalionhoz érkezett. Két joystickkal, 40 gombbal, gázkarral és még egy három lábpedálból álló, a padlón ülő készlettel is. Ez obszcén volt, túlzásba vitt, és bár a játék realizmusának egy teljesen más szintjét adta elég nevetségesen nézett ki.

Nintendo Power Glove

A Nintendo nem gyakran hibázik, de ha mégis, akkor nagyot. A Power Glove, amelyről nagy hírt kavartak, jóval azelőtt ígérte, hogy futurisztikus virtuális valóságélményt nyújt, hogy a termék elkészülhetett volna. Azt ígérték, hogy a mozgásvezérléssel könnyebben játszhatóvá teszi a játékokat, de a valóságban pontatlan volt, és csak arra szolgált, hogy az olyan játékokat, mint a Punch-Out!!! még nehezebbé tegye. A Nintendo végül a Wii-vel kiváló mozgásalapú játékélményt nyújtott, de a Power Glove jóval azelőtt érkezett, hogy a sikerhez szükséges technológia rendelkezésre állt volna.

Sonic Controller

Végül utoljára jöjjön az a kontroller, ami ezt az egész listát ihlette. A Sonic kontrollert a film második részének ünneplésére készítették, ahol egy nyereményjáték keretében megnyerheted a piros és kék szőrös Xbox kontit.

Szőrös kontroller? – Íme a Microsoft és a SEGA hátborzongató kollabja

Egy dolog biztos az összes bizarrul fest, és legtöbbje egy hatalmas hiba volt, de biztos, hogy rengeteget tanultak ezekből a hibákból, hiszen mostanra a kontrollerek iszonyatos mód kinőték magukat.

Úgy látszik a videókártyák egyre nagyobbak lesznek.

Nem csak a fogyasztása, a mérete is brutális – Képeken az új Nvidia kártya

×