Szinte minden monetizációtól elestek az orosz tartalomgyártók.

A Google és a YouTube anyavállalata, az Alphabet Inc. bejelentette, hogy az Oroszországot ért gazdasági szankciók hatásai miatt leállítják az alkalmazásokon belüli vásárlásokat, szolgáltatások és előfizetések értékesítését. Emellett az orosz székhellyel rendelkező vállalatok összes hirdetését helyileg és világszerte szüneteltetik – tudta meg a Reuters.

A Google és a YouTube ugyan már korábban tiltotta az orosz hirdetések értékestését, a mostani döntés azonban szinte minden bevételtől megfosztja a tartalomgyártókat. Pontosabban az oroszországi nézők számára az összes fizetős szolgáltatást elérhetetlen lesz, beleértve a YouTube Premiumot, a csatornatagságokat, a Super Chatet és az áruértékesítést. Emellett a Google Play Store-on belüli vásárlásokkal és számlázásokkal is teljesen leállnak.

Vagyis az orosz nézők mostantól sehogyan sem tudják támogatni a kedvenc videósaikat, akik az országban tulajdonképpen nem jutnak már több bevételhez.

A vállalat ugyan hozzáteszi, hogy az orosz tartalomgyártók nem estek el minden monetizációs lehetőségtől, mivel a külföldi nézőik számára ezek az opciók továbbra is fennállnak. Ugyanakkor valószínűleg ez az ismertebbeken kívül nem sokakat érinthet, hiszen a legtöbb videós célcsoportja orosz nyelvterületen élhet.

Egyébként 2021 egyik legtöbb bevételére szert tevő és a világ tíz legjobban kereső YouTube-videósainak egyetlen női tagja egy 7 éves orosz kislány, Anastasia Radzinskaya, vagyis Nastya volt, aki 11 csatornájával összesen kb. 100 millió követővel büszkélkedhet. Tavaly a kislány a tartalmaival összesen 8,7 milliárd forint bevételre tett szert.

Ennyi volt az orosz játékpiac – A Nintendo is magára hagyja az oroszokat

 

https://leet.hu/shop/newmerch/

×