Ezúttal nem egy hiba, sokkal inkább egy tervezett funkció miatt kell több ezer Teslát visszahívnia Elon Musknak.

Elon Musk vállalatát, a Teslát, na meg annak sokszor teljesen nonszensz ígérgetéseit egyre mérgesebb szemekkel kezdik vizsgálni az amerikai hatóságok.

Az utóbbi időben egyre több olyan balesetre derül fény, amit Autopilot módban közlekedő sofőrök okoztak, de számos olyan hibás funkció is kikerült, melyeket vagy azonnal le kellett tiltani, vagy vissza kellett miattuk hívni több ezer Teslát. Most azonban Musk egyik legnagyobb ígérete, a „teljes önvezetés” miatt kénytelenek 53.822 autót visszarendelni.

A teljes önvezető funkció fejlesztésével az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatalnak (NHTSA) alapvetően nem volna sok problémája, a gond csupán az, hogy a Tesla ennek tesztelését teljesen ellenőrizetlen körülmények között, konkrétan a többet fizető Tesla tulajdonosokkal végezteti a közutakon. Ez pedig könnyen emberéletekbe is kerülhet, ami kisebb túlzással a vakszerencse miatt nem történt még meg.

Annak fényében pedig pláne, hogy a Tesla egy önvezető frissítése után több autó egyszerűen nem áll meg a STOP tábláknál.

Ez nem egy hiba, hanem egy funkció miatt történhet, amit a Tesla „rolling stop”, vagyis gördülékeny megállásnak nevezett el. Ez a funkció lehetővé teszi a sofőrnek, hogy három önvezető stílus közül válasszon: nyugodt, átlagos és magabiztos. Ha ez utóbbi van kiválasztva, akkor az autó egy STOP táblához érve egyszerűen tovább hajt, ha nem észlel a közelben más közlekedőt vagy gyalogost.

Az NHTSA szakemberei szerint ez a funkció – és minden hasonló éles, közutakon való tesztelése törvényellenes, az pedig pláne, hogy a szabályok szerint minden körülmény között meg kell állni a STOP jelzéseknél. A hatóság két találkozót kért a Tesla vezetőségétől, majd a második zárultával a funkció leállítására szólították fel a vállalatot.

A Tesla ennek értelmében minden 2020.40.4.10-es vagy újabb firmware-t futtató és a „teljes önvezetés” bétaprogramban részt vevő 3-as, Y, S és X modelleket visszahívja, hogy teljesen eltávolítsa a problémás funkciót, amit előbb egy frissítéssel fog letiltani. A vállalat szerint nincs tudomásuk, hogy a szabálysértő feature okozott volna bármilyen balesetet.

via – The Guardian, Ars Technica

Van más hírünk is a Teslák világából:

Kiderült, mennyibe kerül valójában legyártani a 20 milliós Teslát

https://leet.hu/streamplify

×