DLSS képminőség, gyártófüggetlenül. Túl szép, hogy igaz legyen?

Az elmúlt években az NVIDIA és az AMD is bemutatott egy-egy olyan technológiát, mellyel több FPS-t sajtolhatunk ki a játékainkból, úgy, hogy a játék képminősége mégsem romlik nagyot. Az NVIDIA oldaláról a DLSS-t ismerhettük meg, míg az AMD az FSR mellett tette le a voksát. Mielőtt nekiugranánk a harmadik szereplő, Intel megoldásának kicsit vesézzük át a másik kettőt is röviden.

Mi az a Nvidia DLSS?

Az Nvidia DLSS az RTX kártyák bevezetésével jelent meg a játékokban, gyakorlatilag egy AI-val felturbózott dinamikus/csökkentett felbontásról beszélünk. A játék a képkockákat a natív (-ez a monitorunk felbontása-) felbontáshoz képest alacsonyabb értékkel számolja ki, de az Nvidia mérnökei által kifejlesztett mesterséges intelligencia olyan szinten feljavítja, hogy szinte észrevétlenül tárul a szemünk elé a látvány. Mindeközben persze kellemesebb FPS értékeket érünk el, hiszen alacsonyabb felbontáson számolt csak a videókártyánk.

AMD FSR

Az Nvidia DLSS megoldásával szemben ez inkább egy szoftveres oldalról megközelített dolog, így nincs különleges hardverigénye. Átlagosan 2x nagyobb képkockaszámot kapunk a használatával a natív felbontáshoz képest. A technológia finomhangolható is, 4 beállítási profilt állíthatunk majd. A legjobb az egészben, hogy NVIDIA kártyákkal is működőképes a dolog, GTX 1XXX szériát már gond nélkül támogatja az AMD FSR. Teljesen cross-platform a technológia, támogatja a DX12, a Vulkan, de még a régebbi, DX11 API-t is. A PC tulajdonosok mellett így a konzolok tulajdonosai is örülhetnek.

Ideje egy pillantást vetni az Intel megoldására!

Új résztvevő – Intel XeSS

Pár nappal ezelőtt már beszámoltunk az Intel ARC videókártyákról. Az első generáció megjelenésére már nem kell olyan sokat várnunk. Már korábban is lehetett sejteni, hogy az Intel készül valamire, mellyel megszorongathatja a DLSS és FSR technológiát is. A kérdés leginkább az volt, hogy mely irányt célozza meg a kék óriás. AI alapú lesz, mint a DLSS? Teljesen szoftveres, viszont gyártófüggetlen, mint az FSR? Nos, úgy tűnik, hogy az Intel a két világ legjobb tulajdonságait ötvözte az XeSS keretein belül.

 

Az Intel az Architecture Day keretein belül videós formában is prezentálták a XeSS működését. Az Xe Super Sampling nem egy egyszerű szoftveres algoritmus, hanem gépi tanulást és mesterséges intelligenciát is bevető megoldás lesz, hasonlóan a DLSS-hez. Így biztosan kellemesebb lesz a képminőség, mintha AMD FSR-en keresztül renderelnénk ki a képkockákat. A legjobb dolog az egészben, hogy mindeközben teljesen gyártófüggetlen is tud maradni, így az ARC videókártyákon kívül Nvidia GeForce és AMD Radeon kártyákon is tökéletes fog majd futni. Persze az Intel kártyák egy kis előnnyel indulnak majd, hiszen azokon egy extra hardveres gyorsító is helyet fog majd kapni. Ám így sem lehetünk elégedetlenek, hiszen, ha az Intel minden ígéretet bevált, akkor igazán ütős kis technológiával gyarapodik a játékipar.

XeSS – Az Intel kártyákon kicsi előnnyel indul az algoritmus

A XeSS SDK (szoftverfejlesztői készlet) már augusztusban megérkezhet, így a játékfejlesztők rögtön elkezdhetnek dolgozni a technológia implementálásán. Az XeSS szoftverfejlesztői készletének előzetes verziója még augusztusban elérhetővé válhat a játékfejlesztők számára. Remélhetőleg ekkor már kézzelfogható méréseket is kaphatunk egy-egy techdemo keretein belül. Könnyen lehet, hogy az Intel nevető harmadikként jelentkezhet az eddigi legjobb megoldással.

https://leet.hu/?s=ICESHARK&post_type=product

×