A Gameindustry idei E3-mas méréseiből kiderült, hogy több ugyan az erőszakmentes játék, de a nagyobb cégek még mindig inkább erőszakos játékokat csinálnak.

Úgy tűnik, hogy egyre több erőszakmentes játék születik, az E3-mon bemutatott felhozatal legalábbis erről árulkodik. A Gamesindustry minden évben megméri az erőszakos és az erőszakmentes játékok E3-mas arányát, idén pedig a bemutatott játékok 33 százaléka volt erőszaktól teljesen mentes.

Mivel 2020-ban a koronavírus-járvány miatt elmaradt a videojátékos expó, az adatokat a 2019-esekkel vetették össze – amikor 239 játékot vizsgáltak meg. Akkor mindösszesen 41 alkotás volt erőszakmentes, és ezek közül csak 17 származott nagy kiadótól – ez a teljes bemutató 17%-a volt csupán.

Ezzel szemben az idei felhozatalból 115 játékban nem találtak semmiféle erőszakot, ami a teljes paletta 33%-át, és az előző mért időszak közel háromszorosát jelenti.

Az igazsághoz azonban hozzátartozik, melyet a portál is hangsúlyoz, hogy az összehasonlítás különösen torz lehet, az ő szavaikkal élve: lehetetlen. Mégpedig azért, mert az idei expós statisztikákba belevették a Summer Games Festen bemutatottakat is, de számos jelentős stúdió és kiadó döntött végül az E3 kihagyása mellett, mint például a Sony és az EA. Így idén 15 eseményen bemutatott 349 videojátékot vizsgáltak, melyek jelentős része az indie kategóriából került ki.

Ezért az sem meglepő, hogy az erőszakmentes játékok túlnyomó többsége is indie játékoktól származott, egyedül a Wholesome Direct több mint felét: 63 erőszakmentes címet villantott, ami a teljes E3 54%-át teszi ki.

Ezzel szemben összesen csak 15 erőszakmentes játék volt, amelyet vagy a nagy kiadók és platformtulajok mutattak be. Ezek többsége vagy saját fejlesztésű, vagy közvetlenül általuk kiadott játék volt, ez azonban a teljes listának csupán 4%-át alkotják.

A Gameindustry készített egy másik statisztikát is, melyben kizárólag a hivatalos E3 bemutatókat vették alapul. Itt már sokkal drasztikusabb csökkenést láthatunk tulajdonképpen minden téren. A hivatalos livestream-en bemutatott 193 játékból mindössze 35 volt erőszakmentes, ami a teljes esemény 18 százalékát jelenti. Ez tulajdonképpen hasonló szám, mint amit az utolsó eseményen mértek, de feltételezhető, hogy a távolmaradók bemutatóival (főleg az EA sportjátékaival) valamelyest másként alakult volna.

Mindebből az következik, hogy a nagyobb cégek inkább erőszakos tartalmakat készítenek (még a családbarát Nintendo is), míg ha erőszaktól teljesen mentes alkotásokat keresünk, akkor inkább a függetlenek között kell keresgélnünk.

https://leet.hu/termekek/ujdonsagok/

×