Egy indiai kutatás szerint a munka ugyan nemesít, de a játék sokkal jobban fejleszti a hétköznapi skilleket.

A videojátékokkal játszani manapság már közel sem olyan, mint amilyen 10-15 vagy 20 évvel ezelőtt. Mármint nem technikailag, hiszen ezen a téren a hagyományos gaming sokat nem változott, de megítélésben és elérhetőségben is sokat javult a helyzet, amelyet már nem egy viszonylag kisebb közönség, hanem a világon szinte majdnem mindenki egyformán élvezhet.

A pandémia alatt a szokottnál is sokan fordultak a játékokhoz, ez pedig nem volt másként Indiában sem, ahol a Pakisztánhoz hasonlóan – és nyugathoz képest – még mindig egy kevésbé elfogadottabb szórakozási és időtöltési forma. A mobilnak hála azonban megváltozni látszik a helyzet, a bezártság miatt ugyanis olyanok is elkezdtek játszani, akik ezelőtt sosem próbáltak még hasonlót.

Az elmúlt évben látott népszerűséget kihasználva a ‘All India Gaming Federation’ egy olyan felmérést készített, amelyből az derül ki, hogy az indiaiak nem csak egyre komolyabban gondolnak a játékra mint előtte, de szerintük sokkal jobban fejleszti az életben is hasznos és használatos készségeiket, mint az egész napos munka.

A felmérést 2440 indiai megkérdezésével készítettek, melyben próbáltak minden érintett korosztályt lefedni. Ezért is lehet meglepő, hogy a válaszadók 76 százaléka mondta azt, hogy a játék szerinte különösen fejleszti az analitikai képességeket, sőt, 57%-uk egyenesen azt találta mondani, hogy az online játékokkal ugyanúgy csiszolhatja gyakorlati készségeit, mint egy egész napos munkahelyi munkával.

A reflexek, a stratégia és a logika, az elszántság és a kockázat-nyereség megfelelő felmérése és megértése a játékosok számára kulcsfontosságú készségek közé tartozott.

Sőt, a megkérdezettek 56 százaléka szerint sokkal jobb a viszonya a játékostársaival, nyíltabbak és öszintébbek velük mint azokkal az emberekkel, akikkel naphosszat együtt dolgoznak. A felmérést készítő ügynökség azt is kiemelte, hogy ez a 18-24 év közöttieknél még inkább a játékostársak felé billen.

A kutatásból továbbá az is kiderült, hogy minden negyedik megkérdezett gondolja úgy, hogy az online játékokat tényleges szakmaként is lehet űzni, melyet az esport indiai fejlődésének tudnak be.

×